Thursday, October 24, 2019

Revival : Heard about Jesus

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Heard about Jesus 


Mark 5:27 When she heard about Jesus, she came behind [Him] in the crowd and touched His garment.

Markus 5:27 (TB) Dia sudah mendengar berita-berita tentang Yesus, maka di tengah-tengah orang banyak itu ia mendekati Yesus dari belakang dan menjamah jubah-Nya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #297. Tahukah anda bahawa terkadang iman diteguhkan apabila mendengar tentang Yesus? Seorang wanita sudah menderita pendarahan selama 12 tahun. Ia telah mencoba segala usaha untuk menyembuhkan dirinya, namun mengalami kegagalan. Kondisinya semakin memburuk. Ketika mendengar perihal tentang Yesus, dia yakin bahwa Yesus dapat menyembuhkannya. Bahkan ia telah berulang kali diobati hingga hartanya habis. Tidak ada harapan lagi. Hingga tinggal satu pribadi yang kabarnya dapat menolong, yaitu Yesus.

☕ 🍞 Dengan imannya yang belum sempurna, perempuan ini percaya akan sembuh dengan menjamah jubah Yesus. Belum pernah ada petunjuk bahawa jubah Yesus dapat menyembuhkan. Tetapi perempuan ini sangat yakin bahawa kuasa Tuhan dapat mengalir dari mana pun asal percaya. Iman kuat yang dimiliki wanita itu akan kuasa Kristus untuk bisa menyembuhkannya. Dia berkata dalam hatinya, walaupun tampaknya tidak ada peristiwa sebelumnya yang mendorongnya untuk berkata seperti ini, "Asal kujamah saja jubah-Nya, aku akan sembuh". Dia percaya bahawa Kristus menyembuhkan, bukan sebagai seorang nabi, dengan kekuatan yang berasal dari Allah, melainkan sebagai Anak Allah, yaitu dengan kekuatan yang ada secara bawaan dalam diri-Nya sendiri. Saya pasti bahawa wanita ini mendengar tentang apa yang Yesus lakukan. Dengan beralaskan apa yang dia telah dengar, dia datang kepada Yesus untuk menerima kesembuhannya.

Selepas kesembuhan wanita ini, kita tidak tahu apa kesudahan hidupnya. Masa kini, ada juga yang seperti wanita ini di mana mereka mendengar tentang mukjizat yang Yesus lakukan di dalam kehidupan seseorang lalu mereka pun mau keperluan untuk mukjizat mereka dipenuhi. Ramai yang datang kepada Yesus sekadar untuk mukjizat sahaja. Berapa banyak yang terus percaya dan mengikuti Yesus sesudah menerima mukjizat mereka? Ramai yang mencari tangan Tuhan tetapi tidak mencari wajah-Nya. Iman wanita ini timbul daripada mendengar berita-berita tentang Yesus. Iman itu juga telah membawa kesembuhan kepadanya. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: