Sunday, October 13, 2019

Revival : Pointing out the faults

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Pointing out the faults

Mark 2:24  And the Pharisees said to Him, "Look, why do they do what is not lawful on the Sabbath?"

Markus 2:24 (TB)  Maka kata orang-orang Farisi kepada-Nya: "Lihat! Mengapa mereka berbuat sesuatu yang tidak diperbolehkan pada hari Sabat?"

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #286. Tahukah anda bahawa terkadang kita suka sekali mencari kesalahan orang lain? Kita mewujudkan satu" pelayanan yang baru" iaitu "pelayanan mencari kesalahan orang lain" 🤦🏻‍♂️🤷🏻‍♂️. Kita menjadi seperti ahli Taurat ini yang agamani dan bukannya rohani. Yang agamani betul betul melakukan apa yang diperintahkan oleh Tuhan Yesus (sikap begitu adalah bagus) tetapi melakukan atas dasar agama dan tidak memiliki satu perhubungan yang intim dengan Tuhan Yesus. Mereka memenuhkan permintaan agamani sehinggakan rohani tidak dipedulikan. Lalu mereka meletakkan satu beban ke atas semua orang supaya mereka melakukan apa yang diperintahkan walhal orang Farisi itu sendiri tidak melakukan.

☕ 🍞 Terdapat di sana sini para "hamba Tuhan" yang suka mencari kesalahan orang lain, baik dari segi kotbah, nyanyian lagu pujian penyembahan, dekorasi gereja, cara seseorang berkotbah dan macam Macam-macam lagi. Hal ini benar dan secara nyata sedang terjadi. Farisi ini pulak mereka tertunggu-tunggu untuk mencari kesalahan Yesus dan para murid-Nya supaya mereka ada sesuatu bukti untuk menyalahkan Yesus. Demikianlah juga sekarang sedang terjadi di kalangan kita sendiri. Perhatikanlah, jika murid-murid Kristus memang melakukan sesuatu yang tidak diperbolehkan, maka Kristus sendirilah yang akan terkena sindiran dan celaan, sebagaimana yang terjadi di sini, dan aib akan ditimpakan pada nama-Nya. Dapat kita amati bahawa ketika orang Farisi berpikir Kristus melakukan kesalahan, mereka menyampaikan hal itu kepada para murid, dan sekarang kerana mereka berpikir para murid melakukan kesalahan, mereka melaporkannya kepada Kristus, untuk mengadu domba; mereka melakukan apa saja untuk menabur benih perselisihan di antara Kristus dan murid-murid-Nya supaya timbul keretakan dalam keluarga itu.

Saudara dan saudari sekalian, Tuhan Yesus tidak memanggil anda untuk memulakan "Pelayanan mencari kesalahan orang lain" tetapi kasihi sesama kita dan tegur lah dengan kasih. Bukannya membuka aib seseorang di laman sosial atau menjadikan itu bahan gosip. Bertobatlah sekiranya anda melakukan hal itu. Bagaimana dengan anda....? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: