Sunday, October 6, 2019

Revival : Your faith will be shaken

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Your faith will be shaken

Matthew 26:31  Then Jesus said to them, "All of you will be made to stumble because of Me this night, for it is written: 'I will strike the Shepherd, And the sheep of the flock will be scattered.'

Matius 26:31 (TB)  Maka berkatalah Yesus kepada mereka: "Malam ini kamu semua akan tergoncang imanmu karena Aku. Sebab ada tertulis: Aku akan membunuh gembala dan kawanan domba itu akan tercerai-berai.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #279. Tahukah anda bahawa iman kita bisa goncang? Pemberitahuan mengenai pencobaan yang akan dihadapi Kristus dan para murid-Nya. Di sini Ia memberitahu mereka bahawa malam ini mereka semua akan tergoncang imannya kerana Kristus, yaitu bahawa mereka akan begitu ketakutannya terhadap penderitaan yang terjadi sehingga mereka tidak akan berani untuk tetap berpegang pada-Nya, tetapi malah meninggalkan Dia dengan begitu mudahnya.

☕ 🍞 Kegoncangan iman pasti akan melanda setiap orang-orang saat kita dicobai. Hal itu tidak akan bisa terelakkan, kerana kita lemah. Iblis sedang bergiat, dan Allah mengizinkan kegoncangan iman terjadi. Bahkan di antara kita yang hatinya benar di hadapan Allah pun kadang kala mendapati iman kita tergoncang. Ada beberapa pencobaan dan kegoncangan iman yang sering terjadi kepada setiap orang yang percaya kepada-Nya. Semua akan tergoncang imannya. Kita harus bersiap menghadapi pencobaan yang datangnya tiba-tiba, yang mungkin akan memuncak dalam waktu yang teramat singkat. Kristus dan para murid-Nya telah menjalani makan malam bersama yang damai dan hening, akan tetapi malam itu segera berubah menjadi malam yang menggoncangkan iman. Betapa cepatnya badai datang! Kita tidak tahu apa yang akan segera terjadi siang ini atau malam nanti, atau peristiwa besar apa yang akan datang dalam kurun waktu yang amat cepat. Kita harus bersiap sedia.

Kegoncangan iman adalah satu hal yang sangat nyata dan real. Setiap orang akan melewati medan kegoncangan ini. Iman kita harus kuat kerana kita tidak tahu bila masa kegoncangan iman kita akan terjadi. Namun saatnya ia terjadi, janganlah kita mundur dan jatuh tetapi berpeganglah terus kepada Tuhan Yesus dan majulah. Adakah Iman anda sedang anda sedang GOYANG? Janganlah alihkan pandangan anda daripada Tuhan Yesus. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: