Thursday, October 3, 2019

Revival : My Words will accomplish its purpose

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : My Words will accomplish its purpose

Matthew 24:35  Heaven and earth will pass away, but My words will by no means pass away.

Matius 24:35 (TB)  Langit dan bumi akan berlalu, tetapi perkataan-Ku tidak akan berlalu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #276. Tahukah anda bahawa firman Tuhan akan dan pasti digenapi? Yesus hendak mengatakan, "alam semesta tidak akan kekal, namun perkataan-Ku akan kekal". Konteks ini sekaligus menunjukkan bahawa walaupun langit dan bumi akan berlalu, tetapi hal-hal yang telah dikatakan-Nya pasti akan terjadi. Peringatan Yesus harus ditanggapi dengan tetap setia mengikut Dia, serta bertekun dalam melayani-Nya kerana penggenapan janji-janji Allah merupakan suatu kepastian.

☕ 🍞 Perhatikanlah, perkataan Kristus lebih pasti dan lebih abadi daripada langit dan bumi. Masakan Ia berfirman dan tidak melakukannya? Kita dapat membangun dengan lebih aman dan pasti di atas firman Kristus daripada di atas tiang-tiang langit atau dasar-dasar bumi yang kokoh sekalipun. Kerana bila keduanya dibuat gemetar dan terhuyung-huyung, mereka tidak akan ada lagi, sementara perkatan Kristus tetap selama-lamanya dalam kekuatan, kuasa, dan kebajikan sepenuhnya. Kuasa dan dampak firman Allah tidak pernah dibatalkan atau dinyatakan tidak berlaku lagi; firman-Nya akan membawa kehidupan rohani kepada orang yang menerimanya atau hukuman yang adil kepada orang yang menolaknya.  Demikian jugalah firman yang  diucapkan-Nya akan berjaya mencapai tujuan-Nya, dan melakukan setiap perkara yang tentukan-Nya. Dia adalah Allah yang tidak terbatas, firman-Nya juga tidak terbatas. Namun segala kehendak-Nya dan apa yang Dia firmankan adalah untuk kebaikan kita. Firman-Nya sungguh berkuasa. Apapun yang Ia kehendaki pasti berhasil. Keadaan yang rusak, suasana yang mengerikan dan kehidupan yang sulit, secara ajaib akan berubah dengan baik ketika firman-Nya datang.

Firman-Nya ya dan amin. Kita yang sudah menerima keselamatan dan yang diberdayakan oleh firman-Nya demi misi-Nya, marilah kita giat mengabarkan Injil agar lebih banyak lagi orang yang merespons undangan anugerah terindah ini. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: