Friday, October 11, 2019

Revival : Seeking the Lord

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Seeking the Lord

Mark 1:36-37
36 And Simon and those [who were] with Him searched for Him.
37 When they found Him, they said to Him, "Everyone is looking for You. "

Markus 1:36-37 (TB)
36 Tetapi Simon dan kawan-kawannya menyusul Dia;
37 waktu menemukan Dia mereka berkata: "Semua orang mencari Engkau."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #284. Tahukah anda bahawa kita harus mencari Tuhan? Simon tahu di mana dia mau mencari Tuhan Yesus. Jesus can be found at the place of prayer. When you pray, you are seeking the Lord. Kita menemukan Tuhan di tempat doa kita. Tuhan tidak ada di atas puncak gunung. Dia tidak ada di dalam bangunan yang didirikan oleh manusia. Dia tidak ada di dalam pokok maupun batu. Dia berada di tempat doa kita dan hadirat-Nya menyertai kita.

☕ 🍞 Kita harus mencari Allah selama masih ada janji-Nya untuk menanggapi. Waktu keselamatan Allah itu terbatas dan akan tiba harinya ketika Dia tidak berkenan ditemui. Untuk menemukan Allah dan mengenal Dia dalam kesempurnaan-Nya, seseorang harus mencari Dia dengan pengabdian yang tulus. Your prayer place is your secret place where you meet God. God is in secret, and He sees us from “the secret place”— He does not see us as other people do, or as we see ourselves. Carilah Tuhan Yesus dengan segenap hati kita dan carilah Dia di tempat doa anda. Di tempat doa, dengan sikap berdoa 🤲, carilah Dia. Doa adalah satu elemen penting dalam kehidupan kita. Kerana melalui doa, kita menerima dan memahami kehendak-NYA.

Simon tahu di mana Tuhan Yesus berada dan dia pergi mencari-Nya. Tetapi,  "semua" orang yang lain tidak tahu di mana Yesus berada dan mereka mencari Dia. Carilah TUHAN selama Ia berkenan ditemui; berserulah kepada-Nya selama Ia dekat! Kita harus mencari Allah selama masih ada janji-Nya untuk menanggapi. Waktu keselamatan Allah itu terbatas  akan tiba harinya ketika Dia tidak berkenan ditemui. Sudahkah anda menemukan Tuhan Yesus? Sudahkah anda mengenali Dia? Bagaimana keadaan tempat doa anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: