Thursday, October 17, 2019

Revival : The Person of the Holy Spirit

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The Person of the Holy Spirit


Mark 3:29  but he who blasphemes against the Holy Spirit never has forgiveness, but is subject to eternal condemnation

Markus 3:29 (TB)  Tetapi apabila seorang menghujat Roh Kudus, ia tidak mendapat ampun selama-lamanya, melainkan bersalah karena berbuat dosa kekal.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #290. Tahukah anda bahawa adalah satu dosa yang tidak dapat diampuni sekiranya kita menghujat Roh Kudus? Hujat terhadap Roh Kudus adalah penolakan terus-menerus dan dengan sengaja terhadap kesaksian Roh Kudus mengenai Kristus, Firman-Nya dan karya-Nya yang menginsafkan orang akan dosa. Orang yang menolak dan melawan suara Roh Kudus ini menjauhkan diri sendiri dari satu-satunya kekuatan yang dapat membawanya kepada pengampunan dosa. 

☕ 🍞 Terus menerus menolak karya Roh termasuk dosa menghujat Roh Kudus. Mengeraskan hati terhadap Roh yang terus berbicara dan memberi kesaksian tentang Kristus, juga merupakan penghujatan. Menghujat Roh Kudus tidak akan diampuni bukan kerana dosa itu terlalu besar untuk diampuni, melainkan kerana dosa itu mewujudkan sikap hati yang memberontak terhadap Allah.  Mendukakan Roh, apabila diteruskan akan membuat orang menentang Roh Kudus. Menentang Roh Kudus akan membawa kepada memadamkan api Roh. Memadamkan api Roh membuat seseorang mengeraskan hatinya. Mengeraskan hati menghasilkan pikiran yang rusak sehingga yang benar dikatakan salah dan yang salah dikatakan benar. Pada saat pengerasan hati ini telah mencapai tingkatan tertentu, yang ditetapkan oleh Allah saja, maka Roh Kudus tidak lagi akan berusaha untuk menuntun orang itu kepada pertobatan

Kiranya kita tidak jatuh ke dalam dosa semacam ini. Bercerminlah senantiasa pada kebenaran firman Allah dan bertobatlah jika Tuhan menyatakan teguran-Nya. Holy Spirit is real. He is a person that we must respect. Ramai yang katakan bahawa mereka dipenuhi dengan Roh Kudus namun cara hidup mereka tidak menghasilkan buah-buah Roh. Kita tidak boleh menolak Roh kudus, apalagi menghujat-Nya. Banyak mukjizat yang kita terima daripada Tuhan adalah pekerjaan Roh Kudus. Roh Kudus adalah Roh yang memberi pengertian kepada kita. Tanpa Roh Kudus kita tidak dapat memiliki pengenalan akan Allah yang benar di dalam Kristus. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: