Monday, October 28, 2019

Revival : A time to Refresh, Recharge and Revive

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : A time to Refresh, Recharge and Revive


Mark 6:32  So they departed to a deserted place in the boat by themselves.

Markus 6:32 (TB)  Maka berangkatlah mereka untuk mengasingkan diri dengan perahu ke tempat yang sunyi.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #301. Tahukah anda bahawa panggilan Tuhan bukanlah sekadar melakukan pelayanan sahaja? Siapa yang tidak memerlukan istirahat? Tidak sedikit hamba Tuhan yang mengalami kelelahan fisik dan mental (burn out). Ada yang sakit kerana terlalu bersemangat dengan aktiviti pelayanan tanpa memberi istirahat bagi diri sendiri dan keluarganya.

☕ 🍞 Dengan penuh belas kasihan dan kebaikan, Kristus berkata kepada murid-murid-Nya "Mari beristirahatlah!" Perhatikanlah, para pelayan Kristus yang sangat aktif tidak boleh terus bekerja, kerana tubuh kita juga memerlukan waktu istirahat, waktu untuk mengambil nafas. Kita tidak akan dapat melayani Allah tanpa henti, siang dan malam, sebelum kita berada di sorga, di mana segala makhluk tidak berhenti-hentinya memuji Dia. Tuhan mempertimbangkan keseluruhan bagian-bagian tubuh kita, sehingga Ia tidak hanya memberinya waktu untuk beristirahat, melainkan juga menaruh waktu istirahat itu dalam pikiran kita.  Tanpa disadari, para murid Yesus mendapatkan apa yang mereka perlukan, yaitu suasana kebersamaan dengan Tuhan Yesus.  Kebergantungan pada kekuatan sendiri sering membuat kita lalai memerhatikan apa yang ada pada kita. Peristiwa ini menyegarkan pikiran dan semangat para murid. Selain mendapat makanan yang cukup, Tuhan juga menyediakan istirahat bagi para murid.

We need to take a time to refresh, renew, recharge and revive in the presence of God to replenish our strength so that we can continue to do His work effectively. Saat anda letih lesu, cepat² berbalik kepada Tuhan Yesus dan rasakan hadirat-Nya memenuhi kita dan menyegarkan kita kembali. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: