Tuesday, September 3, 2019

Revival : The clean home

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The clean home

Matthew 12:43-45 (UKJV)
43 When the unclean spirit (o. pneuma) is gone out of a man, he walks through dry places, seeking rest, and finds none.
44 Then he says, I will return into my house from whence I came out; and when he has come, he finds it empty, swept, and garnished.
45 Then goes he, and takes with himself seven other spirits (o. pneuma) more wicked than himself, and they enter in and dwell there: and the last state of that man is worse than the first. Even so shall it be also unto this wicked generation.

Matius 12:43-45 (TB)
43 "Apabila roh jahat keluar dari manusia, ia pun mengembara ke tempat-tempat yang tandus mencari perhentian. Tetapi ia tidak mendapatnya.
44 Lalu ia berkata: Aku akan kembali ke rumah yang telah kutinggalkan itu. Maka pergilah ia dan mendapati rumah itu kosong, bersih tersapu dan rapi teratur.
45 Lalu ia keluar dan mengajak tujuh roh lain yang lebih jahat dari padanya dan mereka masuk dan berdiam di situ. Maka akhirnya keadaan orang itu lebih buruk dari pada keadaannya semula. Demikian juga akan berlaku atas angkatan yang jahat ini."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #246. Tahukah anda bahawa apabila kita tidak menjaga kehidupan kita di dalam Tuhan Yesus maka, kita membuka jalan bagi iblis? Roh-roh jahat ingin kembali kepada orang yang pernah dirasuki sebelumnya. Roh-roh jahat tidak bisa kembali apabila hati orang itu telah didiami oleh Roh Kudus. Hati bagaikan sebuah rumah yang sebaiknya tidak dibiarkan kosong. Sang pemilik rumah berhak menentukan siapa yang akan menjadi penghuni rumahnya: diri sendiri, orang lain, atau menjadikannya sarang binatang. Bagaimana keadaan rumah itu tergantung siapa yang menghuni rumah tersebut, demikian pula dengan hati manusia.

☕ 🍞 Yesus menggarisbawahi bahwa seorang yang telah sembuh dari kerasukan setan tidak terjamin aman dari gangguan roh jahat selamanya, karena ada kemungkinan roh-roh jahat akan kembali dan membuat keadaannya lebih parah dari sebelumnya. Apabila roh jahat kembali dan menilik ternyata hati orang tersebut benar-benar kosong tak berpenghuni, maka roh-roh jahat akan kembali menjadi penghuninya. Apa sebenarnya yang mau diajarkan Tuhan Yesus melalui perumpamaan ini? Seseorang yang menerima anugerah Tuhan, dia harus membuka diri untuk menyambut anugerah itu dan hidup di dalam anugerah itu agar hidupnya berkembang sesuai dengan kelimpahan anugerah tersebut. Dengan demikian tidak ada kekosongan dalam hidupnya kerana ia mengisinya dengan kebenaran firman Tuhan. Hati yang penuh dengan Roh Kudus dan Firman Tuhan tidak dapat digoyangkan oleh iblis kerana kita memiliki Roh yang lebih besar daripada apa yang ada di dunia ini.

Oleh itu, saudara dan saudari sekalian  berjaga-jagalah dan berwaspadalah, kerana Iblis, musuh kita merayau-rayau seperti singa yang mengaum sambil mencari mangsanya. Jangan sekali-kali kita membiarkan kehidupan rohani kita kosong, hampa tanpa adanya hubungan dengan Tuhan, Pemilik hidup kita. Kerana itu isilah dengan perenungan firman Tuhan dan persekutuan yang erat dengan Tuhan hari demi hari. Itulah yang akan menjadi benteng kita yang kuat dalam menghadapi musuh iman kita. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: