Monday, September 16, 2019

Revival : Blind leads a blind

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Blind leads a blind

Matthew 15:14  Let them alone. They are blind leaders of the blind. And if the blind leads the blind, both will fall into a ditch.

Matius 15:14 (TB)  Biarkanlah mereka itu. Mereka orang buta yang menuntun orang buta. Jika orang buta menuntun orang buta, pasti keduanya jatuh ke dalam lobang.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #259. Tahukah anda bahawa terkadang kita macam buta memimpin buta? Terkadang ramai yang sungguh tidak tahu apa-apa mengenai perkara-perkara tentang Allah, dan asing dengan sifat rohani dari hukum ilahi. Meskipun demikian, mereka begitu sombongnya sampai berpikir bahawa mereka melihat segala sesuatu dengan lebih baik dan lebih jauh daripada orang lain, dan kerana itu menganggap diri sendiri sebagai pemimpin atas orang lain. Mereka menunjukkan jalan ke surga bagi orang lain, padahal mereka sendiri sebenarnya tidak tahu satu langkah pun yang harus dipijak untuk mencapainya.

☕ 🍞 Demikianlah orang farisi menetapkan segala peraturan ke atas orang lain, dan yang tidak mengikuti akan mereka kenakan hukuman. Seandainya mereka mau mengakui bahawa mereka orang buta dan mau datang kepada Kristus untuk disembuhkan, sudah pasti mereka dapat melihat. Buta menuntun buta akhirnya sama-sama buta dan jatuh ke dalam lubang longkang. Dapatkah orang buta menuntun orang buta? Dapatkah orang Farisi yang dibutakan oleh kesombongan, prasangka, dan sikap fanatik, menuntun orang buta ke jalan yang benar? Bukankah keduanya akan jatuh ke dalam lobang? Bagaimana mungkin mereka dapat mengharapkan hasil lain? Orang-orang yang membiarkan diri dituntun oleh pendapat umum dan adat istiadat dunia ini adalah orang-orang yang juga buta. Mereka ini dituntun oleh orang buta, dan akan binasa bersama dunia yang duduk di dalam kegelapan. Mereka yang dengan acuh tak acuh memberanikan diri mengikuti kebanyakan orang melakukan kejahatan, mengikuti orang buta di jalan lebar yang menuju kepada kebinasaan.

Saudara dan saudari sekalian, janganlah kita pun menjadi seperti domba 🐑 yang dibawa ke penyembelihan. Kita harus tahu siapakah sedang memimpin kita dan siapakah sedang kita ikuti. Sekiranya anda dipimpin oleh seorang yang buta rohani maka anda pun akan buta rohani. Sudahlah buta rohani, orang lain pun dijadikan buta lalu sama-sama buta dan jatuh lubang longkang. Sekiranya kita mau memimpin seseorang, pastikan hidup kita terlebih dahulu dibina dan dibangunkan di atas dasar firman-Nya yang teguh. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: