Friday, September 20, 2019

Revival : A Humble Heart

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : A Humble Heart

Matthew 18:4  Therefore whoever humbles himself as this little child is the greatest in the kingdom of heaven.

Matius 18:4 (TB)  Sedangkan barangsiapa merendahkan diri dan menjadi seperti anak kecil ini, dialah yang terbesar dalam Kerajaan Sorga.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #263. Tahukah anda bahawa kerendahan hati adalah esensi pelayanan Yesus? Tidak pernah ada teladan kerendahan hati dan guru yang sedemikian rendah hatinya seperti Kristus. Ia selalu memanfaatkan setiap kesempatan untuk mengajarkan kerendahan hati kepada para murid dan pengikut-Nya serta mendorong mereka untuk melakukannya.

☕ 🍞 Ajaran Yesus mengenai kerendahan hati di sini berawal dari adu pendapat yang tidak berguna di antara murid-murid-Nya mengenai siapa yang terbesar di antara mereka. Murid-murid Yesus datang kepada-Nya, sambil bertanya-tanya di antara mereka kerana mereka malu bertanya secara langsung kepada Yesus, "Siapakah yang terbesar dalam Kerajaan Sorga?" Yang mereka maksudkan bukanlah siapa menurut tabiat, sehingga mereka dapat mengetahui apa sifat-sifat dan perbuatan-perbuatan yang dituntut, tetapi siapa itu nama-nama orangnya. Mereka telah banyak menyimak dan memberikan kesaksian mengenai Kerajaan Sorga, Kerajaan Mesias, dan gereja-Nya di dunia ini, namun karena mereka belum mendapatkan pemahaman yang jelas mengenai Kerajaan tersebut, mereka selalu mengimpi-impikannya sebagai sebuah kerajaan duniawi yang tampak megah dan hebat.

Janganlah lakukan pelayanan sekiranya motivasi anda adalah untuk mempromosikan diri anda, tim pelayanan anda dan pelayanan anda. Lakukanlah pelayanan yang dipercayakan kepada kita oleh Tuhan Yesus untuk mempromosikan (memperkenalkan) Yesus kepada bangsa-bangsa. Melakukan pelayanan bukanlah untuk menjadi populer dan untuk mengangkat diri kita masing-masing. We are called to serve in humbleness just like Jesus. Melayani Tuhan bukanlah tentang pangkat dan status kita, but it is all about Him. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: