Sunday, September 29, 2019

Revival : Love God. Love People

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Love God. Love People

Matthew 22:37-39
37 Jesus said to him, " ['You shall love the LORD your God with all your heart, with all your soul, and with all your mind. ']
38 This is [the] first and great commandment.
39 And [the] second [is] like it: ['You shall love your neighbor as yourself. ']

Matius 22:37-39 (TB)
37 Jawab Yesus kepadanya: "Kasihilah Tuhan, Allahmu, dengan segenap hatimu dan dengan segenap jiwamu dan dengan segenap akal budimu.
38 Itulah hukum yang terutama dan yang pertama.
39 Dan hukum yang kedua, yang sama dengan itu, ialah: Kasihilah sesamamu manusia seperti dirimu sendiri.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #272. Tahukah anda bahawa sekiranya kita katakan bahawa kita mengasihi Tuhan maka kita juga harus mengasihi sesama manusia? Yang diminta oleh Allah dari semua orang yang percaya kepada Kristus dan menerima keselamatan-Nya ialah kasih yang setia.

☕ 🍞 Ada dua bahagian yang disampaikan oleh Tuhan Yesus di dalam firman-Nya ini.

🎯 Kasihilah Tuhan
Kasih ini menuntut sikap hati yang begitu menghormati dan menghargai Allah sehingga kita sungguh-sungguh merindukan persekutuan dengan-Nya, berusaha untuk menaati Dia di atas muka bumi ini, dan benar-benar memperdulikan kehormatan dan kehendak-Nya di dunia. Mereka yang sungguh-sungguh mengasihi Allah akan ingin mengambil bagian dalam penderitaan-Nya, memperluas kerajaan-Nya, dan hidup bagi kemuliaan-Nya dan standard-Nya yang benar di bumi ini. Kasih kita kepada Allah haruslah kasih yang sepenuh hati dan yang menguasai seluruh diri kita, kasih yang dibangkitkan oleh kasih-Nya kepada kita yang menyebabkan Dia mengutus Anak-Nya untuk kepentingan kita.

🎯 Kasihilah sesamamu manusia
Anak-anak Allah dituntut untuk mengasihi semua orang, termasuk orang yang memusuhi kita. Kita juga diperintahkan untuk mengasihi semua orang Kristian yang telah lahir baru secara khusus. Kasih orang percaya terhadap sesama saudara seiman, sesama manusia dan musuhnya harus tunduk kepada, dan diatur serta dikendalikan oleh kasih dan pengabdian kita kepada Allah.

Kasih kepada Tuhan, sesama, dan diri sendiri, adalah kasih yang utuh dari segenap keseluruhan kehidupan kita, kerana semuanya adalah wujud kasih kita kepada Dia. Bagaimana dengan anda...? Adakah kita mengasihi Tuhan dan mengasihi sesama manusia? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: