Friday, September 13, 2019

Revival : The Revelation of God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : The Revelation of God

Matthew 14:33  Then those who were in the boat came and worshiped Him, saying, "Truly You are the Son of God."

Matius 14:33 (TB)  Dan orang-orang yang ada di perahu menyembah Dia, katanya: "Sesungguhnya Engkau Anak Allah."

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #256. Tahukah anda bahawa di dalam segala situasi yang sulit kita baru sedar siapakah sebenarnya Yesus Kristus? Peristiwa yang dialami oleh murid-murid-Nya meneguhkan iman mereka terhadap Kristus, dan sangat meyakinkan mereka bahawa di dalam Dialah berdiam seluruh kepenuhan ke-Allahan, sebab tidak seorang pun kecuali Sang Pencipta alam semesta yang mampu melipatgandakan roti, tidak seorang pun kecuali Sang Penguasa yang sanggup berjalan di atas air laut. Oleh sebab itu, dengan bukti tersebut mereka membuat pengakuan iman, "Sesungguhnya Engkau Anak Allah."

☕ 🍞 Terkadang apabila kita melewati saat-saat yang sulit, barulah kita mau mendekatkan diri kepada Tuhan dan melihat kekuasaan Tuhan Yesus. Kadang-kadang iman, setelah bertentangan dengan ketidakpercayaan, akan semakin tergugah, dan akan semakin kuat melalui latihan. Iman baru bertumbuh setelah sudah merasa yakin dengan sepenuhnya, sudah melihat dengan jelas, sampai dapat berkata, "Sesungguhnya" ataupun "benar-benar". Murid-murid-Nya bukan saja mengakui kebenaran itu, namun sungguh tersentuh olehnya. Mereka menyembah Kristus. Perhatikanlah, ketika Kristus menyatakan kemuliaan-Nya pada kita, sepantasnyalah kita pun harus mengembalikan hal itu kepada-Nya. Penyembahan dan pemujaan mereka kepada Kristus diungkapkan dengan kata-kata, "Sesungguhnya Engkau Anak Allah."

Isi pengakuan iman kita boleh dan bahkan harus dijadikan isi pujian kita. Iman adalah dasar bagi penyembahan yang benar, sedangkan penyembahan adalah hasil murni yang sungguh keluar dari iman. Barangsiapa berpaling kepada Allah, ia harus percaya, dan barangsiapa percaya pada Allah, ia akan datang kepada-Nya. Our faith declaration happens when we have a revelation of who God is in our lives and in the midst of the storm we go through. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: