Monday, September 9, 2019

Revival : Jesus knows

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Jesus knows

Matthew 14:22 (UKJV)  And immediately Jesus constrained his disciples to get into a ship, and to go before him unto the other side, while he sent the multitudes away.

Matius 14:22 (TB)  Sesudah itu Yesus segera memerintahkan murid-murid-Nya naik ke perahu dan mendahului-Nya ke seberang, sementara itu Ia menyuruh orang banyak pulang.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #252. Tahukah anda bahawa Yesus tahu apa yang akan terjadi di dalam perjalanan hidup kita? Kita lihat di sini kisah lain tentang mujizat yang diadakan Kristus untuk menolong para sahabat dan pengikut-Nya, yakni datang kepada mereka berjalan di atas air. Dalam mujizat sebelumnya, Ia bertindak sebagai Tuhan alam semesta, dengan memakai segala kekuaan alam untuk memberi makan orang-orang yang lapar. Dalam mujizat ini, Ia bertindak sebagai Tuhan alam semesta dengan memperbaiki dan mengendalikan kekuatan alam itu untuk menolong orang-orang yang berada dalam bahaya dan kesukaran.

☕ 🍞 Ia memerintahkan murid-murid-Nya naik ke perahu dan mendahului-Nya ke seberang. You just gotta BELIEVE in Jesus because He knows what's best for you. There is a Promise in the Purpose of the Lord as we go through the Process. Di dalam setiap musim kehidupan kita, pasti kita akan melewati proses-proses pembentukan kepribadian kita. Di dalam setiap proses yang kita lewati itu, Tuhan Yesus yang mengizinkan itu terjadi supaya kita matang dalam kerohanian kita dan iman kita. Namun terkadang kita kecundang dan ketakutan melihat begitu "besar" halangan yang harus kita lewati sehingga kita terlupa bahawa kita memiliki Tuhan yang besar dan luarbiasa menyertai kita.

Memang saat kita melihat lautan kehidupan yang bergelora, kita merasa kerdil dan tak berdaya. Pertahankan terus melihat kepada Yesus lewat doa dan firman. Jangan sekali-kali membiarkan diri dibelokkan perhatian kepada situasi dunia. Kalaupun sesaat kita goyah karena dunia ini, cepat-cepat berseru kepada-Nya agar Dia segera menolong. Sesungguhnya Dia adalah Penguasa alam semesta dan semua isinya. Bersandar pada Dia, pasti kita tidak akan kecewa. Adakah anda seorang di dalam perahu kehidupan anda melewati badai? Percayalah bahawa Yesus ada di samping anda. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!
#SpreadRevival #GreaterMovement

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: