Sunday, April 19, 2020

Revival : Chosen and Set apart

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣

Revival : Chosen and Set Apart

Romans 1:1  Paul, a bondservant of Jesus Christ, called to be an apostle, separated to the gospel of God

Roma 1:1 (TB)  Dari Paulus, hamba Kristus Yesus, yang dipanggil menjadi rasul dan dikuduskan untuk memberitakan Injil Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #110. Tahukah anda bahawa kita telah dipanggil dan diasingkan untuk memberitakan Injil? Dari Paulus, hamba Kristus Yesus. Ini adalah gelar kehormatannya, yang dimegah-megahkannya, bukan seperti yang dilakukan guru-guru Yahudi, yang senang dipanggil Rabi, Rabi, melainkan seperti seorang hamba, yang langsung ditugasi untuk melayani dan menjaga rumah. Terkadang kita begitu tertarik dengan gelaran-gelaran sehinggakan keegoan kita makin menjadi-jadi. 

☕🍞 Paulus yang dipanggil menjadi rasul. Menurut sebagian orang, di sini ia merujuk pada nama lamanya Saulus, yang berarti "orang yang dipanggil, atau dicari-cari". Kristus mencari dia untuk dijadikan rasul. Di sini ia menunjukkan bahwa ia diberi wewenang kerana dipanggil. Ia tidak pergi tanpa diutus, seperti yang dilakukan rasul-rasul palsu. Dipanggil menjadi rasul, seolah-olah dengan nama inilah ia akan dipanggil, meskipun ia sendiri mengakui tidak layak disebut rasul. Dikuduskan untuk memberitakan Injil Allah bermaksud, di dalam terjemahan yang lain "Dipisahkan untuk memberitakan Injil Allah." Paulus menaati perintah Kristus, menyerahkan dirinya untuk menjadi "pelayan dan saksi" Injil serta utusan Injil kepada orang-orang bukan Yahudi  dan bertekun dalam doa. Paulus, sebelum menjadi rasul, dia memperkenalkan dirinya sebagai "hamba".  Seperti yang kita baca tadi, menjadi hamba adalah menjadi kepemilikan sepenuhnya kepada Tuan kita.

✍🏻 Seperti Paulus dulu, sekarang kita  dipilih menjadi  pemberita Injil. Kita dikuduskan dan  dipisahkan oleh kebijaksanaan Allah, dipilih sejak di dalam kandungan ibu kita, melalui bimbingan langsung dari Roh, dan untuk mengabdikan diri bagi pekerjaan ini. Kita harus sepenuhnya mengabdi pada Injil Allah, Injil yang ditulis oleh Allah sendiri, yang mempunyai asal-usul ilahi dan sorgawi. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: