Tuesday, April 14, 2020

Revival : To be His Witness

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : To be His Witness 

Acts 22:15  For you are to be His witness, telling everyone what you have seen and heard.

Kisah Para Rasul 22:15 (TB)  Sebab engkau harus menjadi saksi-Nya terhadap semua orang tentang apa yang kaulihat dan yang kaudengar.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #105. Tahukah anda bahawa kita harus menjadi saksi-Nya? Kita harus memberitakan Injil-Nya, kerana kuasanyalah yang telah kita alami, dan kita telah diselamatkan dan dibentuk olehnya. Kita harus menjadi saksi-Nya kepada semua orang, tentang apa yang kita lihat dan yang kita dengar.

☕ 🍞 Rasul Paulus memberitahukan mereka apa yang Allah lakukan bagi jiwanya, untuk mendorong mereka berharap bahwa Dia akan melakukan sesuatu untuk jiwa mereka. Saudara dan Saudari Sekalian, inilah masanya untuk kita melangkah bersama Tuhan dan melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Sekarang bukanlah masanya untuk kita duduk dan melihat dan tertanya-tanya apa yang sedang terjadi, tetapi sekarang adalah masanya untuk kita semua bergerak menyebarkan api Kebangkitan Rohani Ini secara radikal dan merampas kembali generasi ini dan bangsa kita supaya mereka kembali kepada Tuhan Yesus, Tuhan dan Penyelamat kita. Tuhan telah menampakkan diri-Nya untuk satu alasan supaya kita diselamatkan, dipenuhi, dipulihkan, dibangkitkan, diperbaharui dan dipersiapkan untuk pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa, supaya anda bergerak dalam kuasa Roh Kudus dan menjadi saksi-saksi Tuhan yang akan membawa kebangkitan rohani kepada generasi ini dan bangsa-bangsa. Kita telah diselamatkan, diampunkan, dibangkitkan kembali, diperbaharui, dipulihkan, diperkasakan, dipersiapkan supaya kita akan menyinari sinar kemuliaan-Nya di dalam kegelapan dunia ini.

✍🏻 Kehidupan ini adalah satu kesaksian. Apakah cerita pengalaman hidup anda bersama Yesus? Adakah kesaksian di hidup anda untuk diceritakan kepada orang lain? Bario Revival tersebar luas disebabkan oleh mereka menceritakan apa yang Mereka liga, dengar dan alami secara pribadi. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: