Monday, April 27, 2020

Revival : Reconciliation

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Reconciliation


Romans 5:2 Because of our faith, Christ has brought us into this place of undeserved privilege where we now stand, and we confidently and joyfully look forward to sharing God's glory.

Roma 5:2 (TB) Oleh Dia kita juga beroleh jalan masuk oleh iman kepada kasih karunia ini. Di dalam kasih karunia ini kita berdiri dan kita bermegah dalam pengharapan akan menerima kemuliaan Allah.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #118. Tahukah anda bahawa oleh kerana Yesus, kita memiliki pendamaian dengan Allah Bapa? Dibenarkan oleh iman adalah anugerah Allah. Untuk dapat percaya kepada Allah pun merupakan kasih karunia. Akibat pembenaran itu, kita memiliki status yang jelas dan pasti: milik Allah. Maka kita memiliki damai sejahtera untuk menghampiri Allah tanpa rasa takut atau bersalah.

☕ 🍞 Dosalah yang menimbulkan permusuhan antara kita dengan Allah. Dosa tidak saja menciptakan keterasingan, tetapi juga perseteruan. Allah yang kudus dan benar tidak mungkin dapat berdamai dengan seorang berdosa sementara orang itu terus berada di bawah kesalahan dosa. Pembenaran melenyapkan kesalahan itu dan dengan demikian membuat jalan bagi pendamaian. Begitulah kemurahan dan perkenan Allah kepada manusia, bahwa begitu hambatan itu disingkirkan, terjadilah pendamaian. Oleh iman kita berpegang erat pada lengan Allah dan kekuatan-Nya, dan dengan demikian berada di dalam damai. Kita beroleh jalan masuk oleh iman kepada kasih karunia ini, dan di dalam kasih karunia ini kita berdiri. Ini adalah hak istimewa kita selanjutnya. Kita tidak saja memperoleh damai sejahtera, tetapi juga mendapat kasih karunia, yaitu kemurahan ini. Yesus lebih dari sekadar juru damai kerana Dia sekaligus menjadi korban bagi pendamaian yang dimaksud. Manusia berdosa berhutang nyawa kepada Allah yang kudus. Kristus melalui pengorbanan di kayu salib mewakili manusia berdosa dengan persembahan nyawa-Nya sehingga Allah mau menerima manusia berdosa sebagai orang yang kudus.

✍🏻 Today there's an invitation for us to tell the world about the real Jesus. Dunia ini, the unbelievers, mereka ini semuanya sedang melihat Yesus seperti agama orang putih. Persepsi mereka tentang Yesus adalah berlainan daripada apa yang kita tahu. Jesus yang sebenar adalah Tuhan yang mengampuni, menyembuhkan, mengasihi, membangkitkan dan memulihkan. Kedatangan Tuhan Yesus telah mendamaikan manusia dengan Tuhan. Kita memiliki pendamaian dengan Allah Bapa oleh kerana Yesus. Sudahkah anda memiliki pendamaian ini? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: