Friday, April 3, 2020

Revival : Our lifestyle will impact others

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Our lifestyle will impact others


Acts 11:24  Barnabas was a good man, full of the Holy Spirit and strong in faith. And many people were brought to the Lord.

Kisah Para Rasul 11:24 (TB)  karena Barnabas adalah orang baik, penuh dengan Roh Kudus dan iman. Sejumlah orang dibawa kepada Tuhan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #94. Tahukah anda bahawa cara hidup kita juga merupakan salah satu cara untuk menjangkau jiwa-jiwa? Kita akan belajar serba sedikit daripada Barnabas. Saya pasti bahawa kerana kebaikannya yang dilihat oleh orang ramai, maka mereka pun mulai percaya kepada Tuhan Yesus. Sebagai seorang yang percaya kepada Tuhan Yesus, haruslah kita memiliki kualiti kehidupan kekristenan yang bagus.

☕ 🍞 Di sini Barnabas membuktikan bahwa ia memiliki sifat yang baik. Barnabas adalah orang baik, penuh dengan Roh Kudus dan iman. Barnabas menunjukkan dirinya sebagai seorang yang berkepribadian sangat manis, ramah, sopan, yang menguasai seni menasihati, serta pandai mengajar. Dia bukan hanya seorang yang benar, melainkan juga orang baik, seorang penyabar. Para pelayan yang seperti itu membuat diri mereka dan ajaran mereka dipandang sangat baik oleh orang luar. Barnabas adalah orang baik, yaitu seorang yang pemurah. Begitulah ia menunjukkan dirinya ketika menjual ladangnya, dan memberikan uangnya untuk orang miskin. Dengan begitu tampak bahawa ia penuh dengan pelbagai karunia dan anugerah dari Roh. Kebaikan sifat alamiahnya tidak akan melayakkan dirinya untuk melayani jika ia tidak penuh dengan Roh Kudus, dan penuh dengan kekuatan, dengan Roh Tuhan. Ia penuh dengan iman, penuh dengan iman Kristian itu sendiri, sehingga dia begitu bersemangat untuk menyebarkannya kepada orang lain. Ia penuh dengan karunia iman, dan penuh dengan buah yang berasal dari iman dan bekerja melalui kasih. Dia sehat dalam iman, dan oleh kerananya mendorong orang lain untuk menjadi seperti itu pula.

✍🏻 Kehidupan kita dapat mengimpak orang lain sama ada dalam cara yang baik atau buruk. Orang yang bukan sedang memerhatikan cara hidup orang Kristian. Seperti Barnabas, sejumlah orang dibawa kepada Tuhan, dan dengan demikian ditambahkan ke dalam jemaat. Begitulah juga harus kita menjaga cara hidup kita supaya kita dapat menjangkau lebih lagi jiwa-jiwa bagi Tuhan Yesus. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: