Wednesday, April 8, 2020

Revival : Prison vs Prayer

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Prison vs Prayer

Acts 16:24-25
24 So the jailer put them into the inner dungeon and clamped their feet in the stocks.
25 Around midnight Paul and Silas were praying and singing hymns to God, and the other prisoners were listening.

Kisah Para Rasul 16:24-25 (TB)
24 Sesuai dengan perintah itu, kepala penjara memasukkan mereka ke ruang penjara yang paling tengah dan membelenggu kaki mereka dalam pasungan yang kuat.
25 Tetapi kira-kira tengah malam Paulus dan Silas berdoa dan menyanyikan puji-pujian kepada Allah dan orang-orang hukuman lain mendengarkan mereka.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #99. Tahukah anda bahawa tidak ada dinding yang dapat menghalangi doa anda? Tidak ada PENJARA yang dapat menahan kuasa doa! Apabila anda dipenjara oleh persekitaran anda, situasi anda, ditekan keras dari setiap sudut kehidupan anda, doa yang sungguh-sungguh akan menembusi dan menggoncang setiap dinding penjara dan ia akan jatuh dalam nama Yesus!

 ☕ 🍞 Ketika Petrus berada di penjara, gereja itu berdoa dari luar. Ketika Paulus dan Silas berada di penjara, mereka sedang berdoa dan menyembah dari dalam penjara. Kepala penjara itu merasa bahwa para pembesar sangat membenci orang-orang ini, dan cenderung bersikap kejam terhadap mereka. Kepala penjara memasukkan mereka ke ruang penjara yang paling tengah, yaitu penjara bawah tanah, di mana biasanya tidak ada orang yang dimasukkan ke situ selain penjahat yang terbukti bersalah. Penjara itu gelap meskipun pada siang hari, lembab, dingin, dan kotor, serta sangat mencekam. Dan, seolah-olah masih belum cukup, ia memasung kaki mereka erat-erat. Tetapi ketika mereka menaikkan doa dan puji-pujian kepada Tuhan, maka terjadilah satu goncangan yang hebat dan gempa bumi yang dahsyat sehinggakan semua yang terikat dan terbelenggu oleh rantai dan yang tertunggu-tunggu untuk mati dibebaskan, dilepaskan. Now, itulah Tuhan yang saya sembah dan layani yang sanggup Melakukan mujizat biar apapun situasi yang sedang saya leeati di dalam kehidupan saya.  

 ✍🏻 Apakah sebab anda tidak berdoa? Keadaan anda saat ini, samada ia adalah penjara anda yang melumpuhkan anda atau satu platform untuk anda bangkit semula. Bagaimana dengan anda? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: