Sunday, April 5, 2020

Revival : Remain in God's grace

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Remain in God's grace

Acts 13:43  Many Jews and devout converts to Judaism followed Paul and Barnabas, and the two men urged them to continue to rely on the grace of God.

Kisah Para Rasul 13:43 (TB)  Setelah selesai ibadah, banyak orang Yahudi dan penganut-penganut agama Yahudi yang takut akan Allah, mengikuti Paulus dan Barnabas; kedua rasul itu mengajar mereka dan menasihati supaya mereka tetap hidup di dalam kasih karunia Allah.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #96. Tahukah anda bahawa kita harus tetap di dalam kasih karunia Tuhan? Paulus dan Barnabas mengajar mereka dengan bebas serta seramah mungkin, dan menasihati supaya mereka tetap hidup di dalam kasih karunia Allah. Supaya mereka memegang teguh apa yang telah mereka terima, supaya tetap percaya pada Injil kasih karunia, mengandalkan diri kepada Roh kasih karunia, dan memberikan perhatian kepada semua sarana kasih karunia. Orang-orang yang tetap bertekun di dalamnya tidak akan kekurangan kasih karunia Allah.

☕ 🍞 Kita telah diselamatkan oleh kerana kasih karunia Tuhan kepada dunia ini. Keselamatan ini diberikan oleh kasih karunia-Nya, bukan oleh kasih karunia yang dikerjakan di dalam diri kita seperti yang dikatakan oleh sebagian orang Kristian, sehingga pembenaran dan pengudusan menjadi sia-sia. Melainkan oleh kerana kemurahan Allah semata terhadap kita, dan bukan kerana kebaikan kita sejauh yang telah tampak. Kasih karunia Allah yang diberikan kepada kita diberikan secara cuma-cuma, cuma-cuma. Kasih karunia itu percuma, semata-mata kerana rahmat-Nya. Kita tidak memiliki apa pun yang menjadikan kita layak menerima kebaikan seperti itu. Itu semua kerana karya penebusan dalam Kristus Yesus. Kita dibenarkan secara cuma-cuma melalui Kristus yang telah membelinya, dan telah membayar sangat mahal untuk itu.

✍🏻 Nah, you kita telah meraikan kasih karunia Tuhan Yesus, jadi tetap tinggal di dalam kasih karunia-Nya. Kasih Karunia-Nya bukanlah satu "lesen" untuk kita terus menerus melakukan dosa tetapi kasih karunia-Nya adalah untuk mengubah hidup kita dan membentuknya seturut kehendak-NYA serta supaya kita tidak mati penuh sarat dengan dosa kita. Bukan kerana kita layak namun oleh kerana kemurahan Tuhan kita diselamatkan. Jadi tinggallah di dalam kasih karunia Tuhan. Bagaimana dengan anda...? Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: