Monday, April 20, 2020

Revival : The wrath of God

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The Wrath of God


Romans 1:18 But God shows His anger from heaven against all sinful, wicked people who suppress the truth by their wickedness.

Roma 1:18 (TB) Sebab murka Allah nyata dari sorga atas segala kefasikan dan kelaliman manusia, yang menindas kebenaran dengan kelaliman.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #111. Tahukah anda bahawa di sebalik murka Allah, ada kasih-Nya yang nyata? Murka Allah adalah ungkapan tentang kebenaran dan kasih-Nya. Itu adalah kemarahan pribadi dan reaksi Allah yang tetap terhadap segala dosa, yang dibangkitkan oleh kelakuan jahat orang-orang dan bangsa-bangsa dan oleh ketidaksetiaan umat Allah.

☕ 🍞 Pada masa lampau, murka Allah dan kebencian-Nya terhadap dosa dinyatakan dalam air bah, bencana kelaparan dan wabah, pemusnahan, perserakan dan pembakaran negeri. Pada masa sekarang murka Allah dinyatakan dalam membiarkan orang jahat terjerumus dalam kefasikan dan nafsu-nafsu jahat dan dalam mendatangkan kehancuran dan kematian atas semua yang tidak taat kepada-Nya. Pada masa depan murka Allah akan berupa siksaan besar bagi orang fasik dalam dunia ini dan hari penghakiman bagi semua orang dan bangsa iaitu "hari kesusahan dan kesulitan, hari kemusnahan dan pemusnahan, hari kegelapan dan kesuraman", hari penghukuman atas orang yang tidak benar. Pada akhirnya, murka Allah mengakibatkan hukuman kekal bagi mereka yang tidak mau bertobat. Murka Allah bukanlah usaha-Nya terakhir terhadap umat manusia kerana Dia telah menyediakan jalan keluarnya. Seorang pribadi dapat bertobat dari dosanya dan berbalik kepada Tuhan hanya dengan imannya kepada Yesus Kristus dan di dalam pengakuan dosa, iaitu pertobatan. Disebabkan oleh itulah Allah Bapa mengutus Anak-Nya yang Tunggal untuk mati bagi segala dosa manusia oleh kerana kasih-Nya yang begitu besar dan indah.

✍🏻 Tidak ada orang yang dapat melepaskan diri dari belenggu dosa sedahsyat itu. Hanya Tuhan Yesus yang sanggup me merdeka kan kita. Kita sendiri harus memeriksa diri apakah sudah dimerdekakan oleh Tuhan Yesus. Bila belum, sekaranglah waktunya untuk sujud memohon belas kasih-Nya menghancurkan belenggu dosa dan mengampuni kita. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: