Thursday, April 2, 2020

Revival : The Door is open

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The Door is open


Acts 10:43  He is the One all the prophets testified about, saying that everyone who believes in Him will have their sins forgiven through His name.

Kisah Para Rasul 10:43 (TB)  Tentang Dialah semua nabi bersaksi, bahwa barangsiapa percaya kepada-Nya, ia akan mendapat pengampunan dosa oleh karena nama-Nya.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #93. Tahukah anda bahawa pintu 🚪 pertobatan masih terbuka? Saat berbicara tentang kematian Kristus, para nabi menyaksikan bahawa oleh kerana nama-Nya, demi kepentingan-Nya, dan atas tanggungan-Nya, barangsiapa percaya kepada-Nya, baik orang Yahudi maupun orang bukan-Yahudi, akan mendapat pengampunan dosa. Inilah hal teramat besar yang kita perlukan, kerana tanpa itu kita akan binasa.

☕ 🍞 Pengampunan dosa hanya dapat diperoleh melalui nama Kristus, dan hanya bagi mereka yang percaya dalam namaNya. Mereka yang berbuat demikian boleh meyakininya. Dosa-dosa mereka akan diampuni, dan tidak akan ada lagi penghukuman kerananya. Pengampunan dosa meletakkan dasar bagi semua perkenan dan berkat yang lain, kerana ia menyingkirkan hal-hal yang menjadi penghalangnya. Jika dosa diampuni, semuanya akan baik-baik saja dan berakhir dengan baik sampai selama-lamanya. Saat ini disebabkan oleh penularan wabak COVID-19, pintu rumah ditutup maksudnya diminta tinggal di rumah, pintu Gereja pun ditutup tetapi ketahuilah bahawa PINTU 🚪 PERTOBATAN MASIH TERBUKAbagi anda! Cuma jangan terlambat menerima undangan Tuhan Yesus ini.

Pintu ini masih terbuka. Kesempatan untuk pertobatan masih ada. Tuhan Yesus sedang mengundang anda untuk menerima kehidupan kekal yang sudah Dia sediakan bagi anda. Tidak ada nama lain di bawah kolongan langit di mana seorang dapat memperoleh keselamatan. Hanya melalui Yesus saja kita dapat memperoleh pengampunan ke atas segala dosa kita. Apakah respon anda hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: