Sunday, April 12, 2020

Revival : Keep Preaching The Word

Sarapan pagi yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Keep Preaching the Word!


Acts 20:27 for I didn't shrink from declaring all that God wants you to know.

Kisah Para Rasul 20:27 (TB) Sebab aku tidak lalai memberitakan seluruh maksud Allah kepadamu.

Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #103. Tahukah anda bahawa kita tidak seharusnya lalai dalam memberitakan Injil? Dalam musim ini, di mana kita menghadapi wabak COVID-19, gereja terpaksa ditutup dan perkumpulan orang ramai tidak dibenarkan kerana takut akan penularan wabak COVID-19. Dalam masa ini gereja ditutup, namun kebenarannya adalah gereja tidak "ditutup". Maksud saya, kitalah gereja Tuhan, bait suci Allah.

☕ 🍞 Nah, dalam masa ini ramai yang duduk di rumah. Biarpun hal ini terjadi, tetapi pemberitaan Firman Tuhan tetap diteruskan supaya Jemaat terus didorong dan dikuatkan oleh pemberitaan Firman Tuhan. Rasul Paulus, biarpun ada penentangan namun itu itu memberhentikan dia daripada memberitakan Injil. Dia tidak lalai melakukannya. Dia tidak dengan sengaja atau berencana menghindar dari tugasnya memberitakan bagian mana pun dari maksud Allah. Dia tidak menolak memberitakan bagian-bagian paling sulit dari Injil hanya kerana tidak mau bersusah payah, juga tidak menampik untuk memberitakan bagian-bagian yang paling jelas dan mudah hanya untuk mempertahankan gengsinya. Dia tidak menghindari diri untuk memberitakan ajaran-ajaran yang dia tahu akan membuat murka para musuh besar Kekristenan, ataupun ajaran-ajaran yang tidak menyenangkan bagi para pemeluknya yang tidak taat, melainkan meneruskan pekerjaannya dengan setia, tidak peduli apakah mereka bersedia mendengarkannya atau menampiknya. 

✍🏻 Firman Tuhan hari ini mengingatkan kita bahwa tidaklah enteng melakukan pekerjaan Tuhan. Tantangan dan tentangan, baik dari pihak luar maupun dari dalam, baik di dalam gereja maupun di luar gereja, kerap dihadapi dan dialami oleh para hamba-Nya. Menjadi hamba Tuhan bukan pekerjaan enak, menguntungkan, atau mendatangkan kekayaan materi. Akan tetapi, Tuhan tidak meninggalkan hamba-Nya sendirian. Kekuatan dari sesama hamba Tuhan menjadi vitamin berharga di dalam kelelahan fisik dan rohani. Bagaimana dengan anda..? Apakah respon anda hari ini..?

You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: