Friday, April 5, 2024

Revival : The Lord brought us

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : The Lord brought us



Deuteronomy 26:8 ‘So the LORD brought us out of Egypt with a mighty hand and with an outstretched arm, with great terror and with signs and wonders.

Ulangan 26:8 (TB) Lalu TUHAN membawa kami keluar dari Mesir dengan tangan yang kuat dan lengan yang teracung, dengan kedahsyatan yang besar dan dengan tanda-tanda serta mujizat-mujizat.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #96. Tahukah anda bahawa tangan Tuhan yang ajaib, sanggup menyelamatkan kita? Diharapkan agar bangsa Israel senantiasa ingat bahwa keberadaan dan penebusan mereka itu terjadi kerana apa yang dilakukan Allah bagi mereka.


🍞 ☕ Mereka harus mengakui hal ini di hadapan umum dan menanggapinya dengan memberikan persembahan, ucapan syukur, sukacita, kebajikan terhadap sesama, dan ketaatan kepada perintah-perintah Allah. Selaku orang percaya kepada Kristus, kita juga memperoleh hidup dan keselamatan oleh kemurahan Allah melalui Kristus. Kita telah ditebus dan dibeli oleh kematian-Nya dan menjadi milik-Nya. Selanjutnya kita harus hidup dengan rasa syukur sebagai persembahan yang hidup kepada Tuhan, tidak serupa dengan dunia ini namun senantiasa diubah oleh Roh Kudus sehingga dapat melaksanakan kehendak-Nya. Tindakan Allah itu dikatakan di sini sebagai tindakan belas kasihan – Dia melihat kesengsaraan kami, dan sebagai tindakan kuasa – Dia membawa kami keluar dengan tangan yang kuat. Ini adalah keselamatan yang besar, layak diingat pada setiap kesempatan, dan khususnya pada kesempatan ini. Mereka tidak perlu menggerutu ketika membawa bakul berisi hasil-hasil bumi yang pertama kepada Allah, sebab berkat Allahlah mereka kini tidak lagi membawa batu bata kepada pengerah-pengerah mereka yang kejam.

👉🏼 Kita harus bersyukur kepada Tuhan kerana penyertaan-Nya dan perlindungan-Nya selama ini dan juga kerana karya penyelamatan Dia bagi kita. Telah menebus kita daripada kehidupan lama yang dipenuhi dosa. Bagaimana dengan kita? Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: