Thursday, April 11, 2024

Revival : We will do

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : We will do


Joshua 1:16-17
16 So they answered Joshua, saying, "All that you command us we will do, and wherever you send us we will go.
17 "Just as we heeded Moses in all things, so we will heed you. Only the LORD your God be with you, as He was with Moses.

Yosua 1:16-17 (TB)
16 Lalu mereka menjawab Yosua, katanya: "Segala yang kauperintahkan kepada kami akan kami lakukan dan ke mana pun kami akan kausuruh, kami akan pergi;
17 sama seperti kami mendengarkan perintah Musa, demikianlah kami akan mendengarkan perintahmu. Hanya, TUHAN, Allahmu, kiranya menyertai engkau, seperti Ia menyertai Musa.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #102. Tahukah anda bahawa kita harus bekerjasama dengan visi dan misi pemimpin kita? Allah telah berbicara kepada Yosua, tiba saatnya Yosua berbicara kepada bangsanya. Bangsa Israel memang harus segera bergerak karena Allah pun sudah siap bergerak bersama mereka.


🍞 ☕ Demikian pula dengan bangsa ini kepada Yosua. “Segala yang kauperintahkan kepada kami akan kami lakukan, tanpa bersungut-sungut atau berbantah. Dan ke mana saja engkau mengutus kami, meskipun untuk perjalanan yang paling sulit dan berbahaya, kami akan pergi.” Kita harus bersumpah setia seperti itu kepada Yesus Tuhan kita, sebagai panglima keselamatan kita, dan mengikat diri kita untuk melakukan apa yang diperintahkan-Nya kepada kita melalui firman-Nya, dan pergi ke tempat Ia mengutus kita melalui pemeliharaan-Nya. Yosua menyedari dengan rendah hati betapa jauhnya ia jika dibandingkan dengan Musa. Oleh kerana itu ia takut kalau-kalau ia tidak akan mempunyai pengaruh dan kepentingan yang begitu rupa dalam diri mereka seperti yang dimiliki Musa. Oleh sebab itu, mereka di sini berjanji bahwa mereka akan patuh kepadanya sama seperti mereka patuh kepada Musa.

👉🏼 Sungguh indah kesehatian dan kepedulian yang tercipta. Kerana melihat tujuan bersama, mereka melupakan kenyamanan lalu menyingsingkan lengan baju agar tercipta kesejahteraan bersama. Semua itu dilakukan berdasarkan takut akan Tuhan dan ketaatan kepada pemimpin. Apakah kita sehati dengan visi misi gereja? Apakah respon kita hari ini...? 


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: