Sunday, April 21, 2024

Revival : Love the Lord your God

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Love the Lord your God 



Joshua 23:11 "Therefore take careful heed to yourselves, that you love the LORD your God.

Yosua 23:11 (TB) Maka demi nyawamu, bertekunlah mengasihi TUHAN, Allahmu.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #112. Tahukah anda bahawa kita harus bertekun mengasihi Tuhan? Yosua mengarahkan mereka tentang apa yang harus dilakukan, supaya mereka bertekun dalam perhubungan mereka dengan Tuhan.


🍞 ☕ Jika kita ingin berpaut pada Tuhan, dan tidak meninggalkan-Nya, kita harus selalu berjaga-jaga, sebab banyak jiwa yang berharga tersesat dan binasa kerana kecerobohan: “Kerana itu berjaga-jagalah, berjaga-jagalah demi nyawamu, demi jiwamu (demikian kata yang digunakan), supaya batin tetap bersih dari pencemaran-pencemaran dosa, dan bekerja giat untuk melayani Allah.” Allah telah memberi kita jiwa yang berharga dengan perintah ini, “Berjaga-jagalah demi jiwamu, peliharalah ia dengan setekun mungkin, dengan segala kewaspadaan.” Apa yang kita lakukan dalam agama, harus kita lakukan berdasarkan dasar pegangan kasih, bukan kerana paksaan atau rasa takut terhadap Allah seperti seorang budak, melainkan karena pilihan dan dengan kesukaan. “Kasihilah TUHAN, Allahmu, maka engkau tidak akan meninggalkan-Nya.” Yosua menegaskan kesetiaan Allah kepada mereka sebagai alasan mengapa mereka harus setia kepada-Nya.

👉🏼 Marilah menyiapkan bab terakhir hidup kita mulai dari sekarang, yakni dengan hidup berpaut senantiasa pada Tuhan dengan sepenuh hati. Jadilah penerus iman yang hidup dari para pendahulu kita untuk diteruskan kepada generasi-generasi sesudah kita. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: