Monday, April 1, 2024

Revival : Cities of refuge

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Cities of refuge 



Deuteronomy 19:7 "Therefore I command you, saying, ‘You shall separate three cities for yourself. ’

Ulangan 19:7 (TB) Itulah sebabnya aku memberi perintah kepadamu, demikian: tiga kota haruslah kaukhususkan.


Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #92. Tahukah anda bahawa kita memiliki satu Kota Perlindungan? Perintah dan keputusan TUHAN tentang keadilan tidak pernah berubah. Setiap orang yang bersalah wajib menanggung hukuman atas kesalahannya. 


🍞 ☕ Bagaimanapun, Ia tetap menyatakan kasih-Nya dengan membebaskan mereka yang tidak bersalah dan mencegah kesalahan orang lain untuk menghukum orang yang tidak bersalah. Saat ini, kita tidak mendapatkan perintah harafiah untuk mendirikan kota perlindungan. Tetapi, TUHAN menjadi perlindungan yang sejati bagi setiap umat-Nya yang tidak bersalah. Dalam segala ancaman yang menimpa kita, datang dan berlindunglah kepada TUHAN. Kota-kota perlindungan harus menjadi tempat berlindung bagi seseorang yang membunuh orang lain tanpa sengaja, supaya ia tidak mati atas kejahatan yang tidak sengaja ia lakukan, tetapi yang terjadi kerana ia sedang sial saja. Penetapan kota-kota perlindungan ini sudah kita dapati sebelumnya, dan hukum yang dipaparkan mengenai kota-kota itu secara panjang lebar.

👉🏼 Perintah dan keputusan TUHAN tentang keadilan tidak pernah berubah. Setiap orang yang bersalah wajib menanggung hukuman atas kesalahannya. Bagaimanapun, Ia tetap menyatakan kasih-Nya dengan membebaskan mereka yang tidak bersalah dan mencegah kesalahan orang lain untuk menghukum orang yang tidak bersalah. Saat ini, kita tidak mendapatkan perintah harafiah untuk mendirikan kota perlindungan. Tetapi, TUHAN menjadi perlindungan yang sejati bagi setiap umat-Nya yang tidak bersalah. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: