Sunday, March 31, 2024

Revival : God will raise up

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣




Revival : God will raise up 



Deuteronomy 18:15 "The LORD your God will raise up for you a Prophet like me from your midst, from your brethren. Him you shall hear,

Ulangan 18:15 (TB) Seorang nabi dari tengah-tengahmu, dari antara saudara-saudaramu, sama seperti aku, akan dibangkitkan bagimu oleh TUHAN, Allahmu; dialah yang harus kamu dengarkan.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #91. Tahukah anda bahawa Yesus adalah Nabi yang telah dinubuatkan? Akan datang seorang nabi, yang besar melebihi semua nabi lain, yang melalui Dia Allah akan menyatakan diri-Nya dan kehendak-Nya kepada anak-anak manusia secara lebih penuh dan jelas daripada yang pernah Dia lakukan sebelumnya. Dia adalah terang dunia, sebagaimana nubuatan adalah terang jemaat Yahudi. Dialah sang Firman, yang melalui-Nya Allah berbicara kepada kita.


🍞 ☕ Allah akan membangkitkan Dia dari tengah-tengah mereka. Dalam kelahiran-Nya, Ia akan menjadi salah seorang dari bangsa itu, akan hidup di antara mereka dan diutus kepada mereka. Dalam kebangkitan-Nya, Ia akan dibangkitkan di Yerusalem, dan dari sana pengajaran-Nya akan diberitakan ke seluruh dunia. Dengan demikian Allah, sesudah membangkitkan Kristus Yesus Anak-Nya, mengutus Dia untuk memberkati kita. Dia akan sama seperti Musa, hanya saja jauh melebihi Musa, sebagaimana nabi-nabi lain jauh berada di bawah Musa. Musa adalah nabi yang juga menjadi pemberi hukum bagi Israel dan pembebas mereka dari Mesir. Begitu pula halnya dengan Kristus. Ia tidak saja mengajar, tetapi juga memimpin dan menyelamatkan. Musa adalah pendiri tata aturan baru melalui tanda-tanda, mujizat-mujizat, dan kuasa-kuasa. Begitu pula dengan Kristus, yang melalui semua tanda, mujizat, dan kuasa itu membuktikan diri-Nya sebagai Guru yang datang dari Allah. Adakah Musa setia? Begitu juga dengan Kristus. Musa setia sebagai hamba, sedangkan Kristus setia sebagai Anak.

👉🏼 Ada yang mengatakan dia adalah nabi. Ada yang menggelar diri sendiri nabi. Berhati hatilah dengan pembawa ajaran sesat. Biar kita beriman kepada Yesus. Tetap percaya kepada Raja Damai kita. Dialah yanh terkemuka dan dialah yang terlebih besar daripada sesiapa pun. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: