Wednesday, March 13, 2024

Revival : Wholly followed the Lord

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Wholly followed the Lord 



Deuteronomy 1:36 ‘except Caleb the son of Jephunneh; he shall see it, and to him and his children I am giving the land on which he walked, because he wholly followed the LORD.'

Ulangan 1:36 (TB) kecuali Kaleb bin Yefune. Dialah yang akan melihat negeri itu dan kepadanya dan kepada anak-anaknya akan Kuberikan negeri yang diinjaknya itu, karena dengan sepenuh hati ia mengikuti TUHAN.



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #73. Tahukah anda bahawa kita harus mengikuti Tuhan dengan sepenuh hati? Perhatikanlah berkat-berkat Allah yang tersedia bagi mereka yang mengikut Tuhan "dengan sepenuh hati." Allah akan "berperang untuk mereka", "mendukung mereka seperti seseorang mendukung anaknya", "berjalan di depan mereka" dan "memperlihatkan kepada mereka jalan yang harus mereka tempuh".


🍞 ☕ Semua ketidaktaatan kita pada hukum-hukum Allah, dan ketidakpercayaan kita akan kuasa dan kebaikan-Nya, mengalir dari ketidakpercayaan kita terhadap firman-Nya. Sungguh menyedihkan keadaan kita, apabila Allah yang Mahabenar dan kekal tidak dapat kita percayai. Apa yang membezakan Kaleb dengan pengintai yang lain? Hati yang tidak percaya yang mendasari semuanya ini. Mereka semua dihukum untuk mati di padang gurun, dan tak seorang pun dari mereka boleh dibiarkan memasuki Kanaan kecuali Kaleb dan Yosua. Bukan pelanggaran terhadap suatu perintah hukum Taurat yang menutup Kanaan bagi mereka, bukan pula kerana anak lembu emas itu, melainkan kerana ketidakpercayaan mereka terhadap janji yang merupakan perlambang dari anugerah Injili. Ini untuk menunjukkan bahwa tidak ada dosa yang akan menghancurkan kita kecuali ketidakpercayaan, yang merupakan dosa melawan obat penawar.

👉🏼 Semua orang Israel yang tidak bersedia memasuki tanah yang dijanjikan dengan demikian tidak diizinkan memasukinya. Ketidaktaatan sering kali menyedihkan kerana mungkin mengakibatkan kehilangan kesempatan yang tidak dapat diubah dan juga hukuman ilahi. Kaleb mengikuti Tuhan dengan sepenuh hati dengan sungguh-sungguh. Kepercayaannya kepada Tuhan adalah sangat teguh. Ketidakpercayaan dan ketidaktaatan adalah hambatan yang besar dalam perjalanan kerohanian kota. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: