Monday, March 11, 2024

Revival : Set. Go. Possess.

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣


Revival : Set. Go. Possess. 


Deuteronomy 1:8 ‘See, I have set the land before you; go in and possess the land which the LORD swore to your fathers––to Abraham, Isaac, and Jacob––to give to them and their descendants after them. ’

Ulangan 1:8 (TB) Ketahuilah, Aku telah menyerahkan negeri itu kepadamu; masukilah, dudukilah negeri yang dijanjikan TUHAN dengan sumpah kepada nenek moyangmu, yakni Abraham, Ishak dan Yakub, untuk memberikannya kepada mereka dan kepada keturunannya."



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #71. Tahukah anda bahawa Tuhan tidak mengingkari janji-Nya? Masuk dan dudukilah negeri itu, semua itu milikmu. Ketahuilah, Aku telah menyerahkan negeri itu kepadamu. Ketika Allah memerintahkan kita untuk maju dalam kehidupan Kristiani kita, Ia memperhadapkan Kanaan sorgawi kepada kita untuk menyemangati kita.


🍞 ☕ Menyerahkan. Masukilah. Dudukilah. Tiga perkara ini yang Tuhan nyatakan kepada bangsa Israel. Terkadang kita yang tidak mau bergerak mencapai janji Tuhan itu. Yang perlu orang Israel lakukan hanyalah masuk dan menguasainya. Meskipun orang Amori dan sekitarnya tinggi besar dan menggentarkan, Tuhan tetap memerintahkan orang Israel untuk masuk dan menguasai daerah itu. Kerana Tuhan beserta umat-Nya dan Ia akan menepati janji-Nya. Ketika Tuhan berjanji, Ia tidak pernah mengingkari, malahan Ia akan membuktikan kepastian janji-Nya. Sebab, Ia adalah Allah yang setia pada ikatan perjanjian yang diucapkan-Nya terhadap leluhur bangsa Israel. Untuk melihat bagaimana janji Allah tergenapi dalam kehidupan umat-Nya, bangsa Israel perlu mempercayai dan mentaati setiap hukum serta ketetapan-Nya. Dengan demikian, Ia akan bekerja di dalam segala perkara untuk menggenapi janji-Nya dan mengerjakan rencana kebaikanNya atas hidup umat-Nya.

👉🏼 Apakah hari ini Anda sedang meragukan kesetiaan Tuhan atas janji-Nya dalam hidupmu? Jika iya, dapat dipastikan bukan kerana Tuhan ingkar janji. Mungkin saja janji tersebut belum tergenapi kerana kita tidak sungguh-sungguh mentaati perintah-Nya, seperti halnya bangsa Israel. Janji Tuhan itu pasti. Dengan sabar menanti dan berharap, kita akan membuktikan ucapan-Nya. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: