Saturday, March 2, 2024

Revival : Do not rebel

Sajian makanan rohani yang lazat dan enak yang disediakan untuk kita semua. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.
🍳 🍳 🍉 🍆 🍇 🍈 🍐 🍑 🍄 🍎 🍏 🍌 🍦 🍧 🍨 🌭 🍟 🍔 🥓 🍱 🍣



Revival : Do not rebel 



Numbers 14:9 "Only do not rebel against the LORD, nor fear the people of the land, for they are our bread; their protection has departed from them, and the LORD is with us. Do not fear them. "

Bilangan 14:9 (TB) Hanya, janganlah memberontak kepada TUHAN, dan janganlah takut kepada bangsa negeri itu, sebab mereka akan kita telan habis. Yang melindungi mereka sudah meninggalkan mereka, sedang TUHAN menyertai kita; janganlah takut kepada mereka." 



Shalom dan salam Revival kepada saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #62. Tahukah anda bahawa kita seringkali memberontak terhadap Allah? Kaleb dan Yosua mengoyak pakaian mereka dalam kegeraman yang kudus terhadap dosa umat, dan kengerian yang kudus akan murka Allah, yang mereka lihat siap tercurah ke atas mereka. Hal itu menjadi masalah yang lebih besar bagi kedua orang yang baik ini, kerana kericuhan itu ditimbulkan oleh para pengintai yang dengannya mereka sudah bergabung bersama dalam suatu tugas perutusan. Oleh kerana itu, mereka merasa berkewajiban untuk melakukan apa yang dapat mereka lakukan untuk meredakan badai yang telah ditimbulkan oleh rakan-rakan mereka.


🍞 ☕ Kaleb dan Yosua menunjukkan secara terang-terangan kepada umat bahwa segala marabahaya yang mengintai mereka timbul dari sungut-sungut mereka sendiri, dan bahwa mereka akan berhasil melawan semua musuh mereka jika mereka tidak menjadikan Allah sebagai musuh mereka. Hanya dengan syarat ini akan terjadi perubahan “Jika TUHAN berkenan kepada kita, seperti yang pasti demikian, dan akan demikian jika kita tidak menyulut murka-Nya, maka Ia akan membawa kita masuk ke negeri yang baik itu. Kita pasti akan berhasil menduduki negeri itu dengan perkenanan-Nya, dan dengan cahaya wajah-Nya, jika perkenanan-Nya tidak diambil dari kita kerana perbuatan kita sendiri, dan jika kita tidak menolak belas kasihan yang diberikan kepada kita kerana kebodohan kita sendiri.” Pokoknya begini hanya, janganlah memberontak kepada TUHAN.

👉🏼 Perhatikanlah, tidak ada yang dapat menghancurkan orang-orang berdosa kecuali pemberontakan mereka sendiri. Jika Allah meninggalkan mereka, itu disebabkan mereka menjauhkan Dia dari mereka. Dan mereka mati, kerana mereka mau mati. Tak seorang pun dikucilkan dari Kanaan sorgawi selain orang-orang yang mengucilkan diri mereka sendiri. Dan, sekarang, sejelas apa lagi perkara itu harus dibuat? Sekuat apa lagi perkara itu harus ditegaskan? Tetapi apa hasilnya? Ini merupakan pemberontakan yang sia-sia. Apakah respon kita hari ini...?


You are the revivalist...! 
#SpreadRevival #GreaterMovement 

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion 
http://sherkarl.blogspot.com

** Selain daripada membaca renungan ini, saya menyarankan agar anda juga mengkaji, merenungkan serta menggali lebih dalam Firman Tuhan. Jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: