Wednesday, June 22, 2016

Revival: The anointing of God

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan urapan surgawi tercurah di atas kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: The anointing of God

2 Kings 4:2  So Elisha said to her, "What shall I do for you? Tell me, what do you have in the house? " And she said, "Your maidservant has nothing in the house but a jar of oil. "

2 Raja-raja 4:2 (TB)  Jawab Elisa kepadanya: "Apakah yang dapat kuperbuat bagimu? Beritahukanlah kepadaku apa-apa yang kaupunya di rumah." Berkatalah perempuan itu: "Hambamu ini tidak punya sesuatu apa pun di rumah, kecuali sebuah buli-buli berisi minyak."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #174. Tahukah anda bahawa Tuhan telah mengurapi anda untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa? The Revival that happens in our lives is to awaken us spiritually to do greater works for God in the power of the anointing of the Holy Spirit. Ya, Tuhan telah mempersiapkan dan memperkasakan anda untuk musim ini, untuk generasi ini.  He has empowered you and prepared you for this season and for this generation. You are empowered to Impart the Revival fire 🔥 🔥 🔥 wherever you are. Anda telah diperkasakan dan telah dipersiapkan untuk terus berjuang menyebarkan api Kebangkitan rohani itu kepada setiap orang yang terbelenggu dan yang masih dalam kegelapan. Perhatikan soalan Elisa.... APA-APA YANG KAUPUNYA DI RUMAH? Dan lihatlah kepada respon wanita itu.

1. The anointing of God
Yohanes 2:7 (TB)  Yesus berkata kepada pelayan-pelayan itu: "Isilah tempayan-tempayan itu penuh dengan air." Dan mereka pun mengisinya sampai penuh.

☕🍞 Ramai yang tidak sedar bahawa mereka mempunyai sesuatu yang yang sangat berkuasa dan luarbiasa dalam diri mereka iaitu urapan Tuhan. Jika kita perhatikan soalan Elisa kepada wanita itu, APA-APA YANG KAUPUNYA DI RUMAH, boleh saya katakan di sini bahawa Rumah itu adalah bait suci Tuhan dan diri kita itulah bait suci-Nya yang mengandungi kuasa Tuhan, urapan Roh Kudus yang luarbiasa sedang bekerja di dalam kita dan melalui kita. Setiap kita sedang menantikan satu hal yang dahsyat untuk terjadi barulah kita semua mau bergerak melakukan panggilan Tuhan, namun ada mereka tidak sedar bahawa urapan Tuhan sudah ada di atas mereka. There's a greater anointing of God is upon you, why are we still waiting for something that's already upon us? Wanita itu ada sebuah buli-buli berisi minyak. Minyak di sini diibaratkan sebagai "URAPAN" Tuhan. Wanita itu sudah mempunyai urapan itu namun dia tidak tahu akan hal itu. Sehingga Elisa menanyakan tentang itu. Ramai di kalangan kita seperti wanita itu. Tuhan sudah mengurapi kita, namun kita masih tidak mau dan tidak dapat bergerak melakukan panggilan Tuhan. Kita memilih untuk tinggal di dalam zon selesa kita.

Yesaya 61:1-3 (TB)  Roh Tuhan ALLAH ada padaku, oleh karena TUHAN telah mengurapi aku; Ia telah mengutus aku untuk menyampaikan kabar baik kepada orang-orang sengsara, dan merawat orang-orang yang remuk hati, untuk memberitakan pembebasan kepada orang-orang tawanan, dan kepada orang-orang yang terkurung kelepasan dari penjara,
untuk memberitakan tahun rahmat TUHAN dan hari pembalasan Allah kita, untuk menghibur semua orang berkabung,
untuk mengaruniakan kepada mereka perhiasan kepala ganti abu, minyak untuk pesta ganti kain kabung, nyanyian puji-pujian ganti semangat yang pudar, supaya orang menyebutkan mereka "pohon tarbantin kebenaran", "tanaman TUHAN" untuk memperlihatkan keagungan-Nya.

Jika anda baca di ayat-ayat yang seterusnya dalam 2 Raja-raja 4, ini setelah wanita itu pergi dan mendapatkan lagi banyak bejana dan mula mengisi minyak itu ke dalam bejana itu, minyak itu tidak berhenti sehinggalah kehabisan semua bejana yang wanita itu dapat cari. Ini satu pengwahyuan yang luarbiasa. Now read carefully... Sepertimana yang saya selalu laungkan... "You are the revivalist..." Saya percaya setiap anda adalah seorang pembawa kebangkitan rohani. Jika anda dapat mencurahkan "urapan" kepada setiap bejana lain yang kosong anda akan melihat satu pergerakan Revival yang besar yang dahsyat dan luarbiasa terjadi. As long as you live, get out and go and Impart and impact others. God has anointed you to bring the good news to everyone tongue and tribe. GO! Pergilah dan carilah sebanyak mungkin "bejana-bejana" yang kosong dan impartasikan kepada mereka apa yang anda telah terima daripada Tuhan. Apakah respon anda hari ini......?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: