Sunday, June 19, 2016

Revival: Stir it up Lord

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menggerakkan hati kita untuk terus maju di dalam Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Stir it up Lord....

Ezra 1:1  End of the Babylonian CaptivityNow in the first year of Cyrus king of Persia, that the word of the LORD by the mouth of Jeremiah might be fulfilled, the LORD stirred up the spirit of Cyrus king of Persia, so that he made a proclamation throughout all his kingdom, and also [put it] in writing, saying,

Ezra 1:1 (TB)  Pada tahun pertama zaman Koresh, raja negeri Persia, TUHAN menggerakkan hati Koresh, raja Persia itu untuk menggenapkan firman yang diucapkan oleh Yeremia, sehingga disiarkan di seluruh kerajaan Koresh secara lisan dan tulisan pengumuman ini:

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #171. Tahukah anda bahawa jika Tuhan mau sesuatu terjadi, maka terlebih dahulu akan membangkitkan seseorang dan kemudian mengutusnya? Is there any stirring in your heart today? A stirring for revival... A stirring to win the lost... A stirring that never stops... God stirring it in our hearts today. We are in an emergency period and God is stirring the chosen ones to go and spread revival to win the lost. Jika kita membaca Firman Tuhan ini, ada alasannya kenapa Tuhan harus menggerakkan hati raja Koresh setelah 70 tahun lamanya tertawan di negeri asing. Mereka dibebaskan dan diperbolehkan kembali ke Yerusalem, bahkan raja Koresh - raja Persia saat itu - mencukupi dan merestui persiapan, persediaan, dan perjalanan mereka. Dari manakah kebaikan raja itu? Dari dan kerana kedaulatan Tuhan! Sekalipun raja Koresh tidak mengenal Tuhan dan tidak mengetahui rencana-rencana-Nya; namun demikian Tuhan memakai Koresh untuk membebaskan umat-Nya. Tuhan Yesus berdaulat penuh memerintah dunia dengan jalan memberikan pengaruh-Nya kepada manusia dan meletakkan "pemikiran" itu dalam diri manusia.
Tuhan penggerak hati umat-Nya. Tuhan sanggup mengubah sejarah dunia sendirian. Namun demikian, Ia campur tangan di dunia justru untuk kepentingan umat-Nya, agar umat-Nya kembali kepada Tuhan. Untuk itu, hati mereka pun digerakkan Tuhan, semata-mata supaya mereka dapat mengambil bagian dalam kemuliaan-Nya (6, Hag. 1:8).

1. Stir it up Lord...
Yesaya 45:13 (BM)  Akulah yang menggerakkan hati Kores supaya bertindak, untuk melaksanakan maksud-Ku dan menegakkan keadilan. Aku akan meratakan tiap-tiap jalan yang akan dilaluinya. Dia akan membina semula kota-Ku, Yerusalem, dan membebaskan umat-Ku yang ditawan, tanpa rasuah dan tanpa bayaran." TUHAN Yang Maha Kuasa telah berfirman.

🍞☕ Friends, it is indeed a season of REVIVAL, REKINDLING and RESTORATION. TUHAN sedang menggerakkan Kembali Setiap Hati Kita untuk kembali kepadaNya. He is bringing the Storm of His love in this season of REKINDLING, RESTORATION AND REVIVAL. Ayuh kita datang ke hadapan Tuhan dan tumpahkanlah segala beban dan dosa kita. Biar Tuhan memulihkan hidup kita. Biar Tuhan menjadikan kita ciptaan yang baru. Biar darah-Nya menghapuskan segala dosa kita. There's gonne be a Revolution. There's gonne be a desperation. There's gonna be astiring and outpouring of your love. Threre's gonna be a restoration. There's gonna be a liberation. There ‘s gonna be an awakening thant swept across this land. There's always a deep stirring in our hearts to know Him more. Sepertimana pertama kali kita mulai mengenal Tuhan Yesus dan hati kita berkobar-kobar, menyala-nyala untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa, demikianlah juga ia harus berterusan. Never stop at any point. The fire must continue to burn. Jangan api itu menjadi  abu.

Why do we need revival? God sends revival so that we would repent and return to God. TUHAN menggerakkan hati kita supaya berbalik dari jalan-jalan kita yang jahat. Apabila anda berseru kepada TUHAN dengan segenap hati anda, maka TUHAN akan Encounter anda, membangkitkan anda, memulihkan anda, menjamah anda,  memperbaharui anda serta mempersiapkan anda untuk pekerjaan yang dahsyat dan luarbiasa. Revival happens when we  Call upon the name of the LORD. He the Author of salvation and He is mighty to save us. Hari ini,  Tuhan sedang menggerakkan hati kita supaya kita kembali kepada Tuhan dan juga satu gerakan kebangkitan rohani yang tercetus di dalam hati kita untuk tidak membuang masa tetapi maju dan berlari-lari menyebarkan api Kebangkitan rohani ini. Adakah Tuhan menggerakkan hati kita hari ini? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: