Tuesday, June 14, 2016

Revival: To heed His call

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan kita untuk bangkit kembali. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To heed His call.

Matthew 9:9  As Jesus passed on from there, He saw a man named Matthew sitting at the tax office. And He said to him, "Follow Me. " So he arose and followed Him.

Matius 9:9 (TB)  Setelah Yesus pergi dari situ, Ia melihat seorang yang bernama Matius duduk di rumah cukai, lalu Ia berkata kepadanya: "Ikutlah Aku." Maka berdirilah Matius lalu mengikut Dia.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #166. Tahukah anda bahawa panggilan Tuhan kepada kita bukan sekadar untuk mengikuti Dia tetapi juga untuk hidup dalam kehidupan yang telah mengalami kebangkitan rohani? The Call of God is not just about to do His will but it is also about repentance, restoration, revival, Renewal, Refilling, Relaunching. Tuhan sedang memanggil kita keluar dari zon keselesaan kita.  Tuhan sedang memanggil kita supaya kita keluar dari "kubur" kita yang penuh dengan dosa. Tuhan sedang memanggil kita supaya kita tinggalkan cara hidup kita yang lama.  Tuhan sedang memanggil kita supaya kita mengikuti Dia dengan segenap hati kita.

1. To heed His call
Matius 9:9 (TB)  Setelah Yesus pergi dari situ, Ia melihat seorang yang bernama Matius duduk di rumah cukai, lalu Ia berkata kepadanya: "Ikutlah Aku." Maka berdirilah Matius lalu mengikut Dia.

☕🍞 Ada satu hal yang dilakukan oleh Matius yang harus kita contohi. Matius adalah seorang pemungut cukai. Pada zaman Yesus, pemungut cukai dipandang seperti orang yang berdosa kerana mereka memungut cukai lebih daripada yang sepatutnya. Despite all of his situation, when Jesus called, Matthew responded. Matius sedar akan keadaan hidupnya. Dia perlukan Tuhan Yesus untuk menyelamatkan dirinya. Dia perlukan pengampunan daripada segala dosanya. Apabila Yesus memanggil, Matius yang sedang membuat tugasnya berdiri dan terus mengikuti Tuhan Yesus. Tanpa berdalih, tanpa menyoal apapun, tanpa bersungut-sungut, tanpa ragu-ragu,  dia mengikuti Tuhan Yesus. Kerana Dia tau hanya Tuhan Yesus sahaja yang dapat menyelamatkan dan mengampuni segala dosanya. Tuhan Yesus sedang memanggil kita hari ini untuk mengikuti Dia. Bukan hanya sekadar untuk melayani Dia tetapi Dia sedang memanggil anda dan saya kepada-Nya supaya Dia memulihkan keadaan kita, mengampuni segala dosa kita, menyembuhkan kita, membangkitkan kerohanian kita, memperbaharui hati kita, memperkasakan serta mempersiapkan kita untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa.

Panggilan Tuhan kepada kita bukan sekadar melayani Dia tetapi juga Dia memanggil kita kepada satu persekutuan dengan-Nya. Dia juga memanggil kita supaya perhubungan kita dipulihkan. Ramai yang mau melayani Tuhan tetapi tidak mau mengizinkan Roh Kudus bekerja di dalam hidup mereka. Following Jesus means to allow Him to be the Lord of your life as He leads you. Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: