Thursday, June 9, 2016

Revival: To believe for a Revival

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan iman kita untuk terus percaya kepada Tuhan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To believe for a Revival...

John 11:26  And whoever lives and believes in Me shall never die. Do you believe this? "

Yohanes 11:26 (TB)  dan setiap orang yang hidup dan yang percaya kepada-Ku, tidak akan mati selama-lamanya. Percayakah engkau akan hal ini?"

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #161. Tahukah anda bahawa jika kita mengatakan yang kita beriman kepada Tuhan, maksudnya juga kita harus percaya kepada-Nya dengan segenap hati kita? If you want revival, and you're praying 🙏 and believing God for it to happen, therefore it will happen. Orang-orang yang percaya kepada Tuhan Yesus tidak akan mati rohaninya. Tetapi orang-orang yang tidak percaya kepada Tuhan Yesus, kerohaniannya sudah mati dan perlu dibangkitan kembali. Jika kita mengatakan bahawa kita beriman kepada Tuhan Yesus, maka kita juga harus percaya kepada-Nya dengan segenap hati kita. Jika kita percaya kepada-Nya maka kita juga harus mengenali Tuhan Yesus. Jika kita mengenal-Nya maka kita juga harus mengasihi-Nya. Kenapa? Supaya engkau tetap teguh dalam iman dan tidak mudah menyimpang daripada kebenaran Firman Tuhan.

1. To believe for a Revival..
Yohanes 11:23 (TB)  Kata Yesus kepada Marta: "Saudaramu akan bangkit."

🍞 ☕ Saya sedang percaya kepada Tuhan untuk satu kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa terjadi sebelum saya kembali kepada-Nya. Kebangkitan rohani merujuk kepada orang-orang yang telah menjadi dingin dan suam suam kuku, yang telah mengenal kebenaran tetapi mereka tidak berpegang kepada kebenaran itu dan hidup seperti orang yang tidak mengenal kebenaran. Mereka ini telah pergi jauh dari Tuhan dalam perhubungan mereka. Mereka ini hidup tapi mati. Fizikalnya hidup, rohaninya mati. Tetapi Yesus mengatakan mereka hanya tidur sahaja, tunggu masa sahaja untuk dibangkitkan dari tidur mereka. Hanya Roh Tuhan yang boleh membangkitkan seseorang yang telah mati secara rohaninya. Apabila ada keterbukaan dalam hati mereka, maka Roh Tuhan akan menjamahnya dan juga membangkitkan mereka. Tuhan sedang menyalakan kembali kasih pertama itu dalam hati setiap orang yang telah mundur, yang telah menjadi dingin, dan suam-suam kuku. Generasi ini hanya sedang "tidur" sahaja dan sekarang tiba masanya untuk Tuhan membangkitkan mereka kembali.

Jawab Yesus: "Bukankah sudah Kukatakan kepadamu: Jikalau engkau percaya engkau akan melihat kemuliaan Allah?" Ya, benar saudara dan saudari sekalian. Hanya jika  anda percaya, anda akan melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa terjadi di dalam hidup anda dan juga melalui hidup anda. GOD needs you for revival to happen. You are the key person for this generation to spread the fire of Revival! Apabila Tuhan mula membangkitkan satu generasi ini, maka anda sendiri akan melihat bagaimana Tuhan telah menyelamatkan generasi ini dan menghidupkan mereka kembali, dan setiap orang yang hidup dan yang percaya kepada-Nya, tidak akan mati selama-lamanya. Percayakah engkau akan hal ini? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: