Friday, June 10, 2016

Revival: The Call

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan panggilan Tuhan kepada kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: The Call

John 11:28  And when she had said these things, she went her way and secretly called Mary her sister, saying, "The Teacher has come and is calling for you. "

Yohanes 11:28 (TB)  Dan sesudah berkata demikian ia pergi memanggil saudaranya Maria dan berbisik kepadanya: "Guru ada di sana dan Ia memanggil engkau."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #162. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang menantikan anda di tempat yang sama anda tinggalkan Dia dan Dia sedang memanggil anda kembali kepada-Nya? Revival is God encountering us and we returning to God. Today God is calling us  to return back to Him. Ketika Lazarus dalam kuburan, Tuhan memanggil Lazarus dengan suara yang sangat kuat sehinggalah ia kedengaran di dalam kubur yang gelap. Tuhan sedang memanggil namamu hari ini. Dia sedang memanggil dengan suara yang keras dan kuat yang menembusi segala kesunyian kegelapan yang ada, yang penuh dengan kuasa dan otoritas, yang penuh dengan kehidupan dan kasih Tuhan. GOD IS calling you and me, from dead to alive..! Dari mati rohani kepada kehidupan yang berkelimpahan di dalam Tuhan. You MUST come Out...! Hari ini, saya mau fokus pada ayat ini "Guru ada di sana dan Ia memanggil engkau." Perkataan ini bermain di fikiran saya sepanjang hari semalam. Untuk apa Tuhan sedang memanggil saya?

1. He is calling you
Yohanes 11:43 (TB)  Dan sesudah berkata demikian, berserulah Ia dengan suara keras: "Lazarus, marilah ke luar!"

🍞☕ Untuk apa Tuhan sedang memanggil saya? Untuk apa Tuhan sedang memanggil anda? Tuhan sedang memanggil kita kembali kepada cinta pertama kita. Tuhan sedang memanggil kita untuk pertobatan. Tuhan sedang memanggil kita supaya Dia memulihkan keadaan kita. Tuhan sedang memanggil kita supaya perhubungan kita dipulihkan. Tuhan sedang memanggil kita supaya kita dibangkitkan kembali. Tuhan sedang memanggil kita supaya kita berdiri bagi bangsa kita, generasi kita. Tuhan sedang memanggil kita keluar dari kubur kegelapan kita dan masuk ke dalam terang-Nya yang ajaib. Dia sedang memanggil semua yang mati secara rohani, yang bergelimpangan dalam dosa dan kejahatan, yang masih dalam kegelapan, Tuhan sedang memanggil.

Di "kubur" manakah anda terkubur sekarang? Sudahkah anda mengenal pasti di kubur mana anda tertanam sekarang? Kubur yang saya maksudkan adalah kuburan dosa-dosa kita. Ayuh, bangkitlah dan menjadi hidup kembali di dalam Tuhan. Perintahkan kepada setiap tulang-tulang yang kering menjadi Hidup Kembali. Generasiku, Bangkitlah dan bercahaya..... Revival is to get out of your grave....! Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: