Thursday, June 23, 2016

Revival: To See

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membuka mata kita untuk melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: To See...

2 Kings 6:16-17  So he answered, "Do not fear, for those who [are] with us [are] more than those who [are] with them. "
And Elisha prayed, and said, "LORD, I pray, open his eyes that he may see. " Then the LORD opened the eyes of the young man, and he saw. And behold, the mountain [was] full of horses and chariots of fire all around Elisha.

2 Raja-raja 6:16-17 (TB)  Jawabnya: "Jangan takut, sebab lebih banyak yang menyertai kita dari pada yang menyertai mereka."
Lalu berdoalah Elisa: "Ya TUHAN: Bukalah kiranya matanya, supaya ia melihat." Maka TUHAN membuka mata bujang itu, sehingga ia melihat. Tampaklah gunung itu penuh dengan kuda dan kereta berapi sekeliling Elisa.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #175. Tahukah anda bahawa ramai di kalangan kita yang masih dalam kebutaan rohani? Revival is to see and experience the things that the Lord is doing. But due to spiritual blindness, we're not able to see what the Lord has for us and what is He doing. Semua orang Kristen yang percaya Alkitab harus senantiasa berdoa agar Allah membebaskan mereka dari kebutaan rohani dan membuka mata hati mereka untuk melihat realitas rohani kerajaan Allah dengan lebih jelas (Luk 24:31; Ef 1:18-21) maupun bala tentara sorgawinya (Ibr 1:14). Saya boleh kaitkan hidup kita juga seperti Bartimeus yang buta. Mungkin anda bilang "eh mata saya sihat aja, dan tidak buta." Saya bukannya berbicara tentang buta secara fizikal, tetapi buta rohani. Ramai di antara kita tidak melihat hal-hal rohani kerana keadaan kita yang buta secara rohani and there's a cry for us to be revived and to see the things God has Prepared for us. Kebutaan Rohani adalah satu hal yang akan melumpuhkan semangat seseorang untuk bangkit dan terus maju di dalam Tuhan.

1. To See
Matius 20:33 (TB)  Jawab mereka: "Tuhan, supaya mata kami dapat melihat."

🍞 ☕ We yet witness the greatest youth revival the world has ever known. Hallelujah 🙌 🔥 🔥 🔥..... Revival itu dimulai daripada anda dan Saya. Jadilah seorang penggerak kebangkitan rohani bagi bangsa dan generasi ini.......!  Witnessing is also seeing. Apakah mata anda sudah terbuka untuk melihat tuaian yang sudah masak itu? Apakah mata kita sudah terbuka untuk melihat bahawa Tuhan menyertai kita apabila Dia mengutus kita? Apakah mata anda sudah terbuka untuk melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa terjadi di generasi ini? Jawab Yesus: "Bukankah sudah Kukatakan kepadamu: Jikalau engkau percaya engkau akan melihat kemuliaan Allah?" Ya, benar saudara dan saudari sekalian. Hanya jika  anda percaya, anda akan melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa terjadi di dalam hidup anda dan juga melalui hidup anda.

Jika anda membaca Firman Tuhan ini, mata bujang Elisa tertutup secara rohaninya sehingga tidak dapat melihat penyertaan Tuhan dalam perjalanan hidupnya, pelayanannya dan sebagainya. Demikianlah juga, mata kita tertutup kepada segala sesuatu yang telah Tuhan sediakan sehinggalah kita hanya terfokus kepada diri kita saja, pelayanan kita saja, denominasi kita saja dan yang lain semua tidak dipedulikan. Ketakutan juga membuatkan dia tidak dapat melihat kerana ada kebingungan yang telah menutupi matanya daripada terus memandang kepada Tuhan Yesus. Sehinggalah Elisa mula berdoa untuk bujangnya itu dan dia mulai melihat penyertaan Tuhan. Apabila Tuhan memanggil anda, Dia juga menyertai anda. Janganlah merasa takut, bingung,  hilang arah tuju dan sebagainya kerana Tuhan menyertai anda. You are called for revival and therefore GO BOLDLY PROCLAIM it to every tongue and tribe. Ya TUHAN: Bukalah kiranya matanya, supaya ia melihat." Maka TUHAN membuka mata bujang itu, sehingga ia melihat. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: