Monday, June 20, 2016

Revival: Come awake oh my Soul

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa kebangkitan yang bekerja di dalam hidup kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Come awake oh my Soul

Psalm 86:13  For great [is] Your mercy toward me, And You have delivered my soul from the depths of Sheol.

Mazmur 86:13 (BM)  Betapa besarnya kasih-Mu untukku; Engkau telah menyelamatkan aku dari kubur.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #172. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani adalah untuk membangkitkan kerohanian kita yang telah mati? Revival is also to revive in us the call of God and also to revive us from dead  to alive spiritually. When Jesus saw me...it was LOVE at first sight! He did not think twice whether to love me or not. But hey, 1st love is always the best and cannot be forgotten! Kerana Kasih hanya kerana Kasih Tuhan menyelamatkan kita. Kenapa Tuhan harus mengirimkan kebangkitan rohani? Supaya setiap orang dibangkitkan dan cinta pertama mereka dipulihkan kembali. Tuhan mau agar kita semua kembali kepada-Nya. Apakah anda masih merasakan kehangatan cinta pertama anda bersama Tuhan?

1. Come awake oh my Soul
Roma 8:35 (TB)  Siapakah yang akan memisahkan kita dari kasih Kristus? Penindasan atau kesesakan atau penganiayaan, atau kelaparan atau ketelanjangan, atau bahaya, atau pedang?

☕🍞 Revival is about God pouring out His love on us. It's because of Love... His massive love towards us. Tidak ada apapun yang lebih besar daripada kasih Tuhan. Tidak ada apapun yang Lebih Besar daripada kasih Tuhan kepada kita. Kasih Tuhan menerobosi segala halangan dan batasan hanya untuk mencapai kita dan menyelamatkan kita. Kasih-Nya yang begitu besar seperti sungai yang mengalir yang tiada hentinya. Dunia ini dan seluruh alam adalah ciptaan Allah dan kita adalah ciptaan-Nya yang terunggul. Namun, manusia jatuh dalam dosa dan terpisah dari Tuhan. Disebabkan itulah Tuhan sedang menggerakkan Revival ke dalam hati kita sekali lagi supaya kita kembali kepada Tuhan. The love of God must eliminate the sinful life in us and must transform us from inside out. Do you understand how much God loves you? Revival is to allow God to impact His massive LOVE 💕 upon you and that same LOVE to transform you from inside out.

Apakah yang sedang kita cinta dan kasihi sekarang?  Ramai di antara kita yang kasih dan cintanya kepada Tuhan sudah menjadi sejuk. Disebabkan oleh keegoan dirinya, disebabkan oleh dosa pribadinya, disebabkan oleh cara hidupnya dan macam macam lagi.  Kenapa Tuhan harus datang ke dunia dan mati bagi kita semua yang berdosa, bangkit dari kematianNya dan memberikan kehidupan yang berkekalan kepada semua yang percaya kepada-Nya? Why??? IT IS BECAUSE OF LOVE, HIS PRECIOUS LOVE FOR YOU AND ME! Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: