Saturday, June 25, 2016

Revival: To be Empowered

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa dan panggilan Tuhan kepada kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: To be Empowered

Matthew 10:1  And when He had called His twelve disciples to [Him,] He gave them power [over] unclean spirits, to cast them out, and to heal all kinds of sickness and all kinds of disease.

Matius 10:1 (TB)  Yesus memanggil kedua belas murid-Nya dan memberi kuasa kepada mereka untuk mengusir roh-roh jahat dan untuk melenyapkan segala penyakit dan segala kelemahan.

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #177. Tahukah anda bahawa kebangkitan rohani terjadi supaya kita dibangkitkan kembali dan juga diperkasakan untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa? You're empowered to go. You're empowered to Impart. You're empowered impact.. You're empowered to have dominion. Yesus sedang memanggil anda dan saya kepada-Nya supaya Dia memulihkan keadaan kita, mengampuni segala dosa kita, menyembuhkan kita, membangkitkan kerohanian kita, memperbaharui hati kita, memperkasakan serta mempersiapkan kita untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa.

1.  To be Empowered
Matius 28:18 (TB)  Yesus mendekati mereka dan berkata: "Kepada-Ku telah diberikan segala kuasa di sorga dan di bumi.

☕🍞 Di Kejadian 1:26 (TB)  Berfirmanlah Allah: "Baiklah Kita menjadikan manusia menurut gambar dan rupa Kita, supaya mereka berkuasa atas ikan-ikan di laut dan burung-burung di udara dan atas ternak dan atas seluruh bumi dan atas segala binatang melata yang merayap di bumi." Sewaktu Adam dan Hawa jatuh dalam dosa, kuasa yang Tuhan telah berikan kepada mereka telah dicuri oleh iblis dengan cara tipu muslihatnya dan manusia berada di bawah perhambaan iblis dan terikat dengan belenggu dosa dan iblis yang memerintah ke atas mereka. Tetapi apabila Yesus mati dan hidup kembali, kuasa maut, kuasa iblis telah dikalahkan. Tetapi kenapa mereka masih memberikan diri mereka kepada perhambaan dosa? Sebab kita memberikan kesempatan kepada iblis (Efesus 4:27), supaya dia menghancurkan kehidupan kita, membinasakan kehidupan kita dan terikat dengan belenggu dosa dan menjadi hamba dosa. Namun, apabila Tuhan Yesus telah bangkit dari kematianNya, Dia telah merampas semula apa yang iblis telah curi daripada Adam dan Hawa dan sekarang Dia memberikan kuasa itu kepada kita semua. Dia memperkasakan kita.

You are empowered in the presence of the Holy Spirit. Revival is when you are filled in the power of the Holy Spirit. Spirit filled, and empowered to do greater works. Anda telah diberikan kuasa itu dengan cuma-cuma, jadi pergilah dan sembuhkanlah orang sakit; bangkitkanlah orang mati; tahirkanlah orang kusta; usirlah setan-setan. Kamu telah memperolehnya dengan cuma-cuma, karena itu berikanlah pula dengan cuma-cuma. Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: