Saturday, June 18, 2016

Revival: Get rid of the Flesh...

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang membangkitkan kita kembali supaya kita meninggalkan segala perbuatan dosa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Get rid of the Flesh.

Matthew 15:18-20  But those things which proceed out of the mouth come from the heart, and they defile a man.
For out of the heart proceed evil thoughts, murders, adulteries, fornications, thefts, false witness, blasphemies.
These are [the things] which defile a man, but to eat with unwashed hands does not defile a man. "

Matius 15:18-20 (TB)  Tetapi apa yang keluar dari mulut berasal dari hati dan itulah yang menajiskan orang.
Karena dari hati timbul segala pikiran jahat, pembunuhan, perzinahan, percabulan, pencurian, sumpah palsu dan hujat.
Itulah yang menajiskan orang. Tetapi makan dengan tangan yang tidak dibasuh tidak menajiskan orang."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #170. Tahukah anda bahawa kehidupan kita yang lama berakhir di kayu salib dan kehidupan baru bermula dari kayu salib? Revival is to crucify ourselves to the Cross and to begin our new life from the Cross. Yang menajiskan manusia bukanlah makanan atau tidak membasuh tangan atau segala hal yang bersifat lahiriah. Yang menajiskan manusia adalah DOSA. Karena itu hendaklah kita waspada terhadap segala dosa. Takutlah akan Tuhan, hiduplah sesuai firman-Nya. With our mouth we praise God, with the same mouth we curse people. With our hearts we lift up our hands and bless the Lord, out of the heart comes out all evil intentions.

1. Get rid of the Flesh
Galatia 5:19-21 (TB)  Perbuatan daging telah nyata, yaitu: percabulan, kecemaran, hawa nafsu,
penyembahan berhala, sihir, perseteruan, perselisihan, iri hati, amarah, kepentingan diri sendiri, percideraan, roh pemecah,
kedengkian, kemabukan, pesta pora dan sebagainya. Terhadap semuanya itu kuperingatkan kamu — seperti yang telah kubuat dahulu — bahwa barangsiapa melakukan hal-hal yang demikian, ia tidak akan mendapat bagian dalam Kerajaan Allah.

☕🍞 Apa yang keluar dari mulut berasal dari hati dan itulah yang menajiskan orang. Jika hati kita benar di hadapan, maka tindakan yang keluar dari hati kita benar di hadapan Tuhan. Revival is from dead becomes alive.  Dead To flesh alive in the Spirit. Setelah kita mengambil keputusan untuk keluar daripada kegelapan, janganlah kita masih tetap hidup di dalam kegelapan biarpun kita sudah berada dalam terang-Nya. Itu bermaksud kita belum betul-betul dibebaskan. Jika kita Sudah keluar daripada kuburan kita yang gelap itu, maka buangkanlah kain kapan itu serta putuskanlah segala ikatan yang masih terikat. Putuskanlah segala ikatan Ketidaktaatan, ketidakpercayaan, penzinaan pencabulan kemabukkan, pesta pora, dan macam-macam lagi. Izinkan Tuhan untuk membangkitkan anda kembali dan ceritakanlah kepada semua orang tentang perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa. Hiduplah dan tinggallah di dalam terang-Nya yang ajaib. Revival bermula dengan anda dan daripada anda. Revival is from dead Becomes Alive In Jesus..... We are the Revival Generation...!

Tuhan menyuruh kita MENJAGA HATI KITA dengan segala kewaspadaan, karena dari situlah terpancar kehidupan supaya jangan lagi kita kembali kepada muntah kita. Bagaimana cara menjaga diri yang baik? Dengan menjaga hati dari kesenangan duniawi, kemabukan yang dapat menghilangkan kesadaran, dan juga kepentingan hidup yang dapat memalingkan diri dari kewaspadaan untuk hidup sesuai dengan iman. Berbaliklah kepada Tuhan Yesus kerana Dia mau menyelamatkan dan mengeluarkan anda dan mereka yang lain dari dalam gelap dan kelam, dan memutuskan belenggu-belenggu kita. Revival is when our hearts are in tuned with God, live according to His ways and be alert always. Jagalah hati kita dengan segala kewaspadaan dan bersiap sedia. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: