Sunday, June 12, 2016

Revival: The Harvest is plentiful

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan hasil tuaian yang banyak. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: The harvest is plentiful

Matthew 9:36-38  But when He saw the multitudes, He was moved with compassion for them, because they were weary and scattered, like sheep having no shepherd.
Then He said to His disciples, "The harvest truly [is] plentiful, but the laborers [are] few.
Therefore pray the Lord of the harvest to send out laborers into His harvest. "

Matius 9:36-38 (TB)  Melihat orang banyak itu, tergeraklah hati Yesus oleh belas kasihan kepada mereka, karena mereka lelah dan terlantar seperti domba yang tidak bergembala.
Maka kata-Nya kepada murid-murid-Nya: "Tuaian memang banyak, tetapi pekerja sedikit.
Karena itu mintalah kepada tuan yang empunya tuaian, supaya Ia mengirimkan pekerja-pekerja untuk tuaian itu."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #164. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang mempersiapkan generasi ini untuk satu penuaian yang besar? Jesus looked at the crowds following Him  and referred to them as a field ripe for harvest. Many people are ready to give their lives to Christ if someone would show them how. Jesus commands us to pray that people will respond to this need for workers. Often, when we pray for something, God answers our prayers by using us. Be prepared for God to use you to show another person the way to Him. Jika kita sedang berdoa untuk kebangkitan rohani terjadi, maka jadilah saluran kebangkitan rohani kepada generasi ini. Jangan berhenti di sekadar doa saja, tetapi bangkit dan bergeraklah menuai tuaian yang sudah menguning. Jangan berdoa agar Tuhan mengutus orang lain, tetapi berdoalah supaya Tuhan mengutus ANDA. You are the revivalist. You are the voices of Revival. You are the Arrows of Revival. Tuhan sedang mencari para penuai akhir zaman yang akan membawa kebangkitan rohani kepada generasi ini dan bangsa-bangsa. Kenapa pekerja sedikit? Disebabkan oleh ramai yang tidak sanggup untuk melakukan kehendak Tuhan dan amanat Agung Tuhan. Mereka masing-masing selesa dan sibuk dengan hidup mereka sehinggakan tiada masa untuk melakukan kehendak Tuhan.  Hanya mereka yang telah mengalami satu personal Encounter dengan Tuhan yang akan terus menerus bergerak memenangkan jiwa jiwa. Namun demikian personal Encounter dengan Tuhan tidak mencukupi, harus ada tindakan susulan daripada personal encounter itu, iaitu komitmen kita terhadap panggilan Tuhan. Roh kita akan terus menyala-nyala apabila kita terus menerus melakukan apa yang diperintahkan oleh Tuhan. Personal Revival atau personal Encounter yang kita alami harus menghasilkan buah-buahnya.

1. The Harvest is plentiful
Matius 9:37 (TB)  Maka kata-Nya kepada murid-murid-Nya: "Tuaian memang banyak, tetapi pekerja sedikit.

🍞☕ Melihat orang banyak itu, tergeraklah hati Yesus oleh belas kasihan kepada mereka, karena mereka lelah dan terlantar seperti domba yang tidak bergembala. Ramai jiwa sudah siap untuk dituai tetapi tidak ramai yang mau turun ke sawah padi untuk menuai kerana takut akan terkena kotoran. Hati Tuhan tergerak dengan belas kasihan melihat keadaan jiwa-jiwa yang terhilang. Mereka terhilang sebab tidak ada yang mahu memimpin mereka. Hati Yesus tergerak, bagaimana pula dengan hati kita? Adakah kita membiarkan saja, tidak  pedulikan jiwa-jiwa yang terhilang? Amanat Agung yang diberikan oleh Tuhan Yesus kepada kita semua harus dilakukan. Tuhan mengutus kita seperti domba ke tengah-tengah serigala. You have one life, do something with it. Izinkan Tuhan memakai kehidupan anda sepenuhnya bagi kemulianNya.

Apakah yang mau kita lakukan sekarang? Pekerjanya sedikit sahaja, tuaian pula terlampau banyak. Masih ramai lagi jiwa jiwa yang terhilang dan yang belum mengenal Tuhan Yesus, Tuhan yang benar dan hidup. Apakah yang kita sedang lakukan sebagai orang-orang yang percaya? Mereka perlukan Tuhan sepertimana kita perlukan Dia. Tanpa kita sedari, ada jiwa-jiwa di sekeliling kita Menanti nantikan seseorang yang akan datang dan mengabarkan berita baik tentang Kasih Tuhan kepada mereka. They are waiting to be revived....! Ada jiwa-jiwa yang perlukan Tuhan. Ada jiwa-jiwa yang dalam keputusan untuk membunuh diri. Ada jiwa-jiwa yang terkurung dalam penjara kegelapan. Ada jiwa-jiwa yang mau mengalami Revival dalam hidup mereka. Apakah yang sedang kita lakukan??? Apakah kita sibuk dengan hal-hal kita masing-masing ataupun kita melakukan apa yang Yesus lakukan? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: