Monday, June 27, 2016

Revival: You must feed them

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan makanan rohani yang lazat dan membangunkan. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: You must feed them

Matthew 14:16  But Jesus said to them, "They do not need to go away. You give them something to eat. "

Matius 14:16 (TB)  Tetapi Yesus berkata kepada mereka: "Tidak perlu mereka pergi, kamu harus memberi mereka makan."

Shalom saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #179. Tahukah anda bahawa anda harus menjaga serta memberi makan kepada kawanan domba 🐑 🐑 🐑 anda? Revival happens in our lives so that we would go, search and  rescue the lost then bring them back and feed them. Just like a Shepherd cares for His sheep, we are the representative's of God and we are to take care of His sheep's. Panggillan Tuhan ke atas hidup anda bukan satu panggilan yang main-main, kerana apabila Tuhan memanggil anda dan mempercayakan sesuatu pelayanan kepada anda, anda tidak berhak untuk keluar ataupun biarkan begitu saja, ataupun lari dari pelayanan itu. Tuhan memberikan itu kepada anda kerana:-

1. Dia mau membentuk kepribadian anda lewat daripada pelayanan itu.
2. Dia tau sejauh mana anda dapat lakukan pelayanan itu
3. Dia mau bekerja di dalam anda dan melalui anda.

1. You must feed them
Markus 6:34 (TB)  Ketika Yesus mendarat, Ia melihat sejumlah besar orang banyak, maka tergeraklah hati-Nya oleh belas kasihan kepada mereka, karena mereka seperti domba yang tidak mempunyai gembala. Lalu mulailah Ia mengajarkan banyak hal kepada mereka. 

☕🍞 Menjadi gembala sidang bukan satu hal yang main-main. Ia memerlukan sepenuh tumpuan dalam memberikan makanan yang sihat dan benar kepada domba-domba yang Tuhan telah percayakan kepada anda kerana setiap domba itu telah ditebus dengan darah yang mahal. Kita diselamatkan dan dibangkitkan untuk memberitakan tahun rahmat TUHAN kepada semua domba-domba yang tersesat dan membawa mereka Kembali supaya mereka pun akan merasakan serta Mengalami Revival dalam hidup mereka. The moment when God called you...and you answered "HERE I AM"... it means He is asking for your LOYALTY, OBEDIENCE, FAITHFULNESS, SACRIFICE. If you are not sure whether you can do this, then do not say "HERE I AM." Anda diutus untuk membawa pulang jiwa-jiwa. Tuhan tidak mengutus anda hanya sekadar untuk memberitakan Injil keselamatan tetapi Tuhan mengutus anda untuk menjadi duta kerajaan surga yang mempromosikan kerajaan surga dan kebenaran Firman Tuhan,  dan juga membawa kembali keuntungan yang anda peroleh iaitu generasi ini, bangsa-bangsa dan jiwa-jiwa yang terhilang itu kembali kepada Tuhan.

Di Matius 14:18 (TB)  Yesus berkata: "Bawalah kemari kepada-Ku." Ini memerlukan satu respon daripada diri kita kepada Tuhan. Apakah kita mau membawa  mereka kembali kepada Tuhan atau sekadar  tabur dan tidak menuai? Jadilah seorang pembawa kebangkitan rohani bagi bangsa dan generasi ini. Mereka sedang menantikan siapa yang akan  memberikan mereka makan. Apakah anda mau suruh mereka mencari makanan mereka sendiri sehingga mereka sesat ke jalan yang lain..  Atau anda mau memberikan mereka makan? Tidak kira bangsa, warna kulit dan sebagainya,  apakah anda mau memberi makan? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: