Thursday, September 29, 2016

Revival: The Battle of Revival

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang memperkuatkan iman kita untuk terus maju. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: The Battle of Revival

Numbers 13:33  There we saw the giants (the descendants of Anak came from the giants); and we were like grasshoppers in our own sight, and so we were in their sight. "

Bilangan 13:33 (TB)  Juga kami lihat di sana orang-orang raksasa, orang Enak yang berasal dari orang-orang raksasa, dan kami lihat diri kami seperti belalang, dan demikian juga mereka terhadap kami."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #273. Tahukah anda bahawa perspektif kita dalam menjalani kehidupan yang telah dibangkitkan akan membuat kita terus maju di dalam Tuhan Yesus? To win this generation, your perspective must change. Kita berada di dalam satu peperangan, peperangan rohani, peperangan untuk merampas kembali generasi ini. Ramai yang tidak berani untuk berperang kerana mereka melihat musuh mereka sebagai raksasa ataupun sebagai Goliath sehingga mereka sendiri memperkecilkan diri mereka. If there wasn't a Goliath, there would never be a David. There are battles that we need to conquer and win. The biggest enemy we face daily is not from the outside but inside. Ourselves. We are our worst enemy. Ada peperangan yang sedang terjadi di dalam diri kita di antara Roh dan kedagingan kita. Terkadang kita mengalah dan membiarkan kedagingan kita menguasai diri kita.

1. The Battle of Revival
1 Samuel 17:45-46 (TB)  Tetapi Daud berkata kepada orang Filistin itu: "Engkau mendatangi aku dengan pedang dan tombak dan lembing, tetapi aku mendatangi engkau dengan nama TUHAN semesta alam, Allah segala barisan Israel yang kautantang itu.
Hari ini juga TUHAN akan menyerahkan engkau ke dalam tanganku dan aku akan mengalahkan engkau dan memenggal kepalamu dari tubuhmu; hari ini juga aku akan memberikan mayatmu dan mayat tentara orang Filistin kepada burung-burung di udara dan kepada binatang-binatang liar, supaya seluruh bumi tahu, bahwa Israel mempunyai Allah,

☕🍞 There are battles in our own lives that we need to conquer. Someone once said, "men's worst enemy is himself." Most often when God entrusted something to us to do, we would rather see the obstacles ahead and discourage ourselves than moving forward and witnessing the power of God. Apakah peperangan yang sedang anda lawan? Daud menentang Goliath dalam nama Tuhan Allah semesta alam. Ini bermaksud Daud perlukan campur tangan Tuhan untuk melawan Goliath. Adakah anda mengizinkan Tuhan untuk campur tangan dalam hidup anda?

Jikalau kita mau melihat perubahan dan pemulihan terjadi di dalam hidup kita lewat daripada kebangkitan rohani yang terjadi maka kita harus terus menerus melawan segala keinginan daging kita yang menghalangi pekerjaan Tuhan di dalam hidup kita. Sekarang, generasi kita juga dalam keadaan yang bahaya kerana dikongkong dan dikuasai oleh "Goliath" dan kita perlu dan harus merampas kembali generasi ini. Are you ready for this battle for revival? If you want to see massive revival happen, tgen first you must experience breakthrough so that you may break through the walls of obstacles and win this generation for God. Apakah anda melihat diri anda seperti belalang? Apakah anda merasakan bahawa kuasa Tuhan tidak dapat menandingi kuasa Iblis? Adakah anda merasa kecewa dengan ejekan "raksasa" di sekeliling anda? Atau anda seperti Daud bersiap sedia untuk berperang? Do you believe that you are not grasshoppers but you are called to and capable of slaying spiritual giants? Do you believe that your God is bigger and mightier than the giants? Apakah respon anda hari ini.....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: