Wednesday, September 7, 2016

Revival: A Generational Movement

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menceriterakan segala perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: A Generational Movement

Psalm 145:4  One generation shall praise Your works to another, And shall declare Your mighty acts.

Mazmur 145:4 (TB)  Angkatan demi angkatan akan memegahkan pekerjaan-pekerjaan-Mu dan akan memberitakan keperkasaan-Mu.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #251. Tahukah anda bahawa Tuhan sedang membangkitkan satu generasi yang akan menceriterakan segala perbuatan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa? Revival should be and must be passed on from generation to generations to come. It the most valuable inheritance you can give to your children and children's children. Kebangkitan rohani bukan hanya pada satu generasi, tetapi ia seper baton yang pass kepada yang lain untuk meneruskannya.

1. Generational Movement
Mazmur 96:3 (TB)  Ceritakanlah kemuliaan-Nya di antara bangsa-bangsa dan perbuatan-perbuatan-Nya yang ajaib di antara segala suku bangsa.

🍞☕ Generasi yang akan berlalu harus menceritakan kepada generasi yang muncul, tentang apa yang telah mereka lihat di masa mereka dan apa yang telah mereka dengar dari nenek moyang mereka; Dengan lengkap dan terperinci mereka akan memberitakan keperkasaan Tuhan dan segala pekerjaan-Nya yang ajaib. Dan generasi yang muncul akan mengikuti teladan generasi yang telah berlalu: sehingga kematian para penyembah Allah tidak akan mengurangi penyembahan terhadap-Nya, sebab angkatan yang baru akan bangkit mengisi tempat yang ditinggalkan mereka untuk melanjutkan pekerjaan yang baik itu, tampaknya, sampai akhir zaman, yaitu saat pekerjaan penyembahan itu diserahkan kepada dunia yang lain untuk dilaksanakan, di mana tidak ada lagi pergantian generasi. Tuhan sedang membentuk, membangunkan satu generasi yang lain. Satu generasi yang tidak pedulikan dinding dinding denominasi. Satu generasi yang bergerak tanpa mengira bangsa atau kaum ataupun denominasi. Satu generasi yang bersatu, dan bergerak ke arah kebangkitan rohani. Kenapa kita harus menceritakan tentang apa yang telah Tuhan lakukan kepada generasi ini supaya mereka akan takut akan Tuhan dan mereka juga akan turut bersepakat berkerja untuk kebangkitan rohani. Adakah anda menceritakan tentang pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa di dalam hidup anda kepada anak-anak anda, rakan-rakan anda, keluarga anda? Apakah generasi anda yang akan datang akan mengenal siapakah itu Tuhan Yesus? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: