Saturday, September 10, 2016

Revival: A Movement with God

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan penyertaan Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: A Movement with God

Acts 18:9-10  Now the Lord spoke to Paul in the night by a vision, "Do not be afraid, but speak, and do not keep silent;
for I am with you, and no one will attack you to hurt you; for I have many people in this city. "

Kisah Para Rasul 18:9-10 (TB)  Pada suatu malam berfirmanlah Tuhan kepada Paulus di dalam suatu penglihatan: "Jangan takut! Teruslah memberitakan firman dan jangan diam!
Sebab Aku menyertai engkau dan tidak ada seorang pun yang akan menjamah dan menganiaya engkau, sebab banyak umat-Ku di kota ini."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #254. Tahukah anda bahawa Tuhan menyertai anda dalam pergerakan ini? A Movement without God is getting to nowhere. This is a sure promise of God to us that He is Emmanuel, God with us as we go and do His will. Penyertaan Tuhan adalah janji yang kukuh dan pasti. Satu hal yang Dia minta supaya kita percaya dan melakukan kehendak-Nya sehingga kita melihat kemuliaan-Nya.

1. A Movement with God
Roma 8:31 (TB)  Sebab itu apakah yang akan kita katakan tentang semuanya itu? Jika Allah di pihak kita, siapakah yang akan melawan kita?

☕🍞 Jangan takut untuk bergerak menyebarkan api Kebangkitan rohani. Jangan takut untuk memberitakan Injil keselamatan kepada semua orang. Jangan berdiam diri kerana takut untuk menyampaikan kebenaran Firman Tuhan. Biarpun orang menentang, mereka seolah-olah tau kebenaran tetapi tidak hidup di dalam kebenaran Firman Tuhan. Biarpun mereka menggunakan falsampah dunia untuk melawan dan cuba membenarkan diri mereka, ketahuilah bahawa Tuhan senantiasa di pihak orang yang benar dan beriman.

Panggilan untuk melayani Allah, tidak meniadakan kesukaran dalam pelayanan itu sendiri. Oleh sebab itu, menjadi takut dan mundur tatkala menghadapi tantangan dalam pelayanan, tentu bukan merupakan solusi. Menghadapi penolakan tentu bukan pengalaman baru bagi kita yang melayani Kristus. Bukan tidak mungkin, perlawanan yang bertubi-tubi mematahkan semangat kita, atau membuat kita takut dan tawar hati. Namun, dari pengalaman Paulus, marilah kita ingat bahwa Tuhan tidak pernah meninggalkan orang yang melayani Dia. Ia senantiasa menyertai dan melindungi. Tuhan tidak akan pernah meninggalkan anda keseorangan dalam melakukan pekerjaan-Nya. Dia senantiasa menyertai anda, memimpin anda untuk melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. BERGERAKLAH bersama Tuhan dalam pergerakan ini dan jangan keseorangan. Inilah janji Tuhan kepada kita... "Sebab Aku menyertai engkau dan tidak ada seorang pun yang akan menjamah dan menganiaya engkau, sebab banyak umat-Ku di kota ini." Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: