Friday, September 30, 2016

Revival: The Work of Redemption

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan kuasa penebusan dosa-dosa. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: The work of Redemption

Ephesians 1:7  In Him we have redemption through His blood, the forgiveness of sins, according to the riches of His grace

Efesus 1:7 (TB)  Sebab di dalam Dia dan oleh darah-Nya kita beroleh penebusan, yaitu pengampunan dosa, menurut kekayaan kasih karunia-Nya,

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #274. Tahukah anda di dalam Yesus ada penebusan dosa-dosa? Redemption in revival. Jesus paid it full at the Cross for your life and redeemed you from sin and slavery. Ramai yang tidak sedar akan kebenaran ini sehingga mereka masih terikat dengan dosa dan menjadi hamba kepada dosa. Penebusan dosa-dosa ini tidak hanya terjadi di Perjanjian Baru dan sehingga ke hari ini tetapi juga Tuhan telah menebus bangsa Israel di zaman Musa juga. Ini bermaksud Tuhan tidak mau melihat manusia binasa tetapi beroleh kehidupan yang berkelimpahan dan berkekalan.

1. The Work of Redemption
Keluaran 14:21 (TB)  Lalu Musa mengulurkan tangannya ke atas laut, dan semalam-malaman itu TUHAN menguakkan air laut dengan perantaraan angin timur yang keras, membuat laut itu menjadi tanah kering; maka terbelahlah air itu.

☕🍞 God's redemption process started since the old Testament during the day's of Moses. Saya percaya bahawa anda pernah membawa petikan firman TUHAN ini. Tetapi apabila saya membaca sekali lagi, saya tertarik kepada satu ayat. Dengan pekerjaan yang luarbiasa, Tuhan menyelamatkan bangsa Israel daripada terus menjadi hamba dan diperhambakan oleh Firaun. Lalu Tuhan membangkitkan Musa untuk memimpin bangsa Israel keluar daripada Mesir. Apa yang saya mau anda fokus adalah "membuat laut itu menjadi tanah kering." Bagaimana mungkin setelah laut terbelah maka tanah menjadi kering? Secara logikanya ia harus berlumpur, tetapi di sini ia KERING....! Apa yang terjadi?

Saudara dan saudari sekalian, apabila Musa memimpin bangsa Israel secara tidak langsung terjadi pembaptisan di laut Teberau. Tetapi bukan itu sahaja. Apabila mereka melintasi Laut Teberau itu tanahnya kering. Ini bermaksud tidak ada tapak kaki mereka di atas tanah itu sebab tanah itu kering, tetapi jika ia basah dan berlumpur sudah pasti ada tapak kaki mereka. What God is trying to say is, once you've been saved by His grace, then there's NO TURNING BACK TO EGYPT!   Tuhan memadamkan segala tapak kaki anda supaya anda tidak akan mencari jalan balik ke kehidupan lama anda. GOD baptized and God wiped off your sin and shame. Apakah anda masih mencari jalan untuk balik ke cara hidup anda yang lama? Apakah anda merasakan kehidupan "di Mesir" sangat indah daripada tanah Kanaan yang Tuhan telah janjikan dan sediakan untuk anda? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: