Monday, September 26, 2016

Revival: To See as the Lord sees

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang mengajarkan kita untuk melihat hidup kita sepertimana Tuhan melihat. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: To See as the Lord sees.

1 Samuel 16:6-7  So it was, when they came, that he looked at Eliab and said, "Surely the LORD's anointed [is] before Him! " But the LORD said to Samuel, "Do not look at his appearance or at his physical stature, because I have refused him. For [the LORD does] not [see] as man sees; for man looks at the outward appearance, but the LORD looks at the heart. "

1 Samuel 16:6-7 (TB)  Ketika mereka itu masuk dan Samuel melihat Eliab, lalu pikirnya: "Sungguh, di hadapan TUHAN sekarang berdiri yang diurapi-Nya."
Tetapi berfirmanlah TUHAN kepada Samuel: "Janganlah pandang parasnya atau perawakan yang tinggi, sebab Aku telah menolaknya. Bukan yang dilihat manusia yang dilihat Allah; manusia melihat apa yang di depan mata, tetapi TUHAN melihat hati."

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #270. Tahukah anda bahawa ramai di antara kita gagal untuk melihat diri kita sepertimana yang Tuhan melihat. Many of us are looking as how men would see us and approved us but we failed to see our lives as how God would see because He is the Author and Creator of our being. Orang mungkin tidak pandang anda langsung tetapi Tuhan memandang anda. Orang mungkin tidak melihat talenta dan karunia yang ada di dalam anda tetapi Tuhan melihat. Orang mungkin tidak menghargai atau melihat segala usaha anda, tetapi Tuhan melihat. It doesn't matter you are an underdog, God sees you and He will promote you. Your appointment is from God, not men.

1. To See as the Lord sees
1 Samuel 16:7 (TB)  Tetapi berfirmanlah TUHAN kepada Samuel: "Janganlah pandang parasnya atau perawakan yang tinggi, sebab Aku telah menolaknya. Bukan yang dilihat manusia yang dilihat Allah; manusia melihat apa yang di depan mata, tetapi TUHAN melihat hati."

🍞 ☕ Have you ever felt that you have been overlooked, marginalized, undervalued? Perhaps people did not see the gifts in you because it was hidden from them and underestimated your calling? But hey guess what,  there's wherd great leaders and man and woman of God are created, in the hidden place. Yeah...hallelujah izinkan saya untuk mengatakan ini. Tuhan sedang membangkitkan satu generasi yang tidak terkenal, tidak di kenal, satu generasi yang bukan mainstream, bukan yang hu ha hu ha di sana sini. Satu generasi yang tidak dipandang oleh sesiapapun tetapi Tuhan melihat.

GOD did not and will not despise the underdogs. Your promotion comes from God therefore when God lift you up, remain humble. Bila Tuhan mengangkat anda,tetap setia dan rendah hati di hadapan Tuhan. Sepertimana Samuel mengurapi Daud dan pada masa itu Daud tidak menjadi raja terus dan bercakap besar kepada abang-abangnya serta bapanya tetapi dia sedar akan dirinya seorang gembala dan teruskan dalam pekerjaan itu sehingga Tuhan yang menetapkan dia menjadi raja. Biarpun anda telah diurapi di hadapan Tuhan dan orang ramai namun nantikanlah Tuhan dan biarlah Dia mengangkat anda. A Faceless Generation that's waiting to be made known by God alone. Apa yang dipandang oleh manusia tidak dipandang Tuhan dan apa yang tidak dipandang manusia dipandang oleh Tuhan kerana Tuhan melihat hati anda. Janganlah memandang rendah terhadap diri anda sendiri lewat daripada perkataan manusia. Lihatlah kepada Sang Pencipta anda, Tuhan dan Penyelamat kita kerana Dia tahu segala sesuatu tentang diri anda dan potensi anda. Anda harus dibangkitkan kembali supaya mentaliti surgawi "tertanam" di dalam anda. Supaya anda mula melihat diri anda sepertimana Tuhan melihat. Apakah respon anda hari ini...?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: