Tuesday, September 27, 2016

Revival: The Ingredients of Revival

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan resipi untuk kebangkitan rohani. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: The Ingredients of Revival

Deuteronomy 8:6  "Therefore you shall keep the commandments of the LORD your God, to walk in His ways and to fear Him.

Ulangan 8:6 (TB)  Oleh sebab itu haruslah engkau berpegang pada perintah TUHAN, Allahmu, dengan hidup menurut jalan yang ditunjukkan-Nya dan dengan takut akan Dia.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #271. Tahukah anda kita memerlukan bahan-bahan yang betul untuk kebangkitan rohani terjadi? Today we going to cook delicious meal 🍴. But for that meal to be delicious 😋, we must have the right ingredients. Right ingredients makes a perfect 👌 and delicious 😋 food. Untuk kebangkitan rohani terjadi, ada beberapa bahan yang diperlukan. Dalam setiap kebangkitan rohani yang terjadi di seluruh dunia ini, ada beberapa perkara yang sama yang digunakan untuk melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa terjadi. Today, we're going to look into that common things that are required for revival to happen. This are the essential things we need.

1. The Ingredients of Revival
Ulangan 8:11, 14 (TB)  Hati-hatilah, supaya jangan engkau melupakan TUHAN, Allahmu, dengan tidak berpegang pada perintah, peraturan dan ketetapan-Nya, yang kusampaikan kepadamu pada hari ini;
jangan engkau tinggi hati, sehingga engkau melupakan TUHAN, Allahmu, yang membawa engkau keluar dari tanah Mesir, dari rumah perbudakan,

☕🍞 Bahan-bahan yang diperlukan untuk masakan kita hari ini ialah...

> Berpegang kepada perintah Tuhan
Jangan pernah kita menyerah sebelum berperang. Tuhan bukannya sedang membangkitkan satu generasi yang penakut tetapi satu generasi yang gagah perkasa. Biar apapun yang terjadi tetap bertahan, melawan segala tipu muslihat iblis dan terus berpegang kepada perintah Tuhan.

> Jangan engkau melupakan TUHAN
Kenapa Revival yang terjadi tidak dapat bertahan? Paling kuat pun 1 minggu saja. The reason is, we just want some goosebumps of Revival. Kita mudah lupa pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa yang Dia lakukan sewaktu Tuhan membangkitkan kita. Kita lupa segala kebaikan Tuhan. Kita lupa akan kasih-Nya kepada kita. Kita mencari pengganti Tuhan di dalam dunia. Mau cepat kaya...? Maka dicarinya bomoh dan bukan Tuhan. Mau cepat sembuh? Maka dicarinya dukun.

> Jangan engkau tinggi hati
Janganlah kita merasa begitu bangga dengan apa pun pelayanan yang telah berjaya. Contohnya adalah apabila anda sudah habis melakukan sesuatu pelayanan dan ramai yang memuji anda atau sebagainya, terus anda rasa bangga sepertinya anda yang melakukannya. Tuhan yang sepatutnya menerima puji-pujian.  Maka janganlah kaukatakan dalam hatimu: Kekuasaanku dan kekuatan tangankulah yang membuat aku memperoleh kekayaan ini.

The Ingredients of Revival is an obedient and humble heart, a heart that does the will of God,  a heart that's respect in reverence to God,  a heart that's been freed from sin and shame and continue to hunger and thirst for more of God and His presence. Adakah anda mempunyai bahan-bahan ini dalam hidup anda untuk "memasak" satu kebangkitan rohani yang dahsyat dan luarbiasa? Beberapa bahan tambahan yang seharusnya dimasukkan bersama adalah...

A. Merendahkan diri
B. Sujud dan berdoa
C. Mencari wajah Tuhan
D. Berbalik dari jalan yang jahat

Apakah anda mempunyai bahan-bahan ini? Apakah respon anda hari ini?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: