Thursday, September 15, 2016

Revival: Change Movement

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang mengubah kehidupan kita. Ayuh kita nikmati bersama sajian surgawi ini.

Revival: Change Movement

Ephesians 4:21-24  if indeed you have heard Him and have been taught by Him, as the truth is in Jesus: that you put off, concerning your former conduct, the old man which grows corrupt according to the deceitful lusts, and be renewed in the spirit of your mind, and that you put on the new man which was created according to God, in true righteousness and holiness.

Efesus 4:21-24 (TB)  Karena kamu telah mendengar tentang Dia dan menerima pengajaran di dalam Dia menurut kebenaran yang nyata dalam Yesus, yaitu bahwa kamu, berhubung dengan kehidupan kamu yang dahulu, harus menanggalkan manusia lama, yang menemui kebinasaannya oleh nafsunya yang menyesatkan, supaya kamu dibaharui di dalam roh dan pikiranmu, dan mengenakan manusia baru, yang telah diciptakan menurut kehendak Allah di dalam kebenaran dan kekudusan yang sesungguhnya.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #259. Tahukah anda bahawa pergerakan pembaharuan Tuhan tidak akan pernah berhenti selagi kita masih hidup? GOD never stops at any point of our life in changing us from inside out. Perubahan ini berterusan sehingga kita kembali kepada Tuhan. Perubahan bukanlah Perubahan sehingga ia terjadi perubahan di dalam hidup kita.

1. Change Movement
Efesus 4:23 (TB)  supaya kamu dibaharui di dalam roh dan pikiranmu,

☕🍞 Ada seorang bertanya kepada saya, apakah itu kekudusan? Adakah ianya perbuatan luaran kita yang menunjukkan kita Kudus? Saya menjawab "Kekudusan adalah melakukan apa yang menyenangkan hati Tuhan. Jika kamu rasa cara pemakaian yang sexy dan ketat menyenangkan hati Tuhan.. Then teruskan (betul ke Tuhan senang?). Jika kamu rasa tingkah laku kamu kurang ajar dan itu menyenangkan hati Tuhan Then teruskan (betul ke Tuhan senang?). Jika kamu rasa melihat pornografi dan melakukan hal-hal yang tidak sepatutnya itu menyenangkan hati Tuhan Then teruskan (betul ke Tuhan senang?) You see friends,  Jika kita kata kita mencintai Tuhan, maka sudah pasti kita akan terus menerus mengizinkan Roh Kudus untuk bekerja dalam hidup kita. Kita tidak mampu "menjadikan" diri kita Kudus namun oleh kasih karunia-Nya yang memampukan kita dan menguduskan kita serta melayakkan kita untuk melayani Tuhan. Kekudusan itu bermula dari hati kita bukan dari perbuatan kita. Harus bermula dari hati kita dulu. Jika kita sekadar mau menunjukkan kita "Kudus" tidak guna itu... It must start from our heart... And it changes us from inside out.. Not outside in.

Demikianlah juga seruan Rasul Paulus kepada orang-orang di Efesus "supaya kamu dibaharui di dalam roh dan pikiranmu, dan mengenakan manusia baru, yang telah diciptakan menurut kehendak Allah di dalam kebenaran dan kekudusan yang sesungguhnya." Mengenakan manusia baru bermaksud menjadi ciptaan yang baru. Satu ciptaan yang dibaharui dan bukan dimodifikasi. You are a new creation created newly and  not a modified creation. Gerakkan pembaharuan ini sedang berlangsung sekarang. Tuhan sedang mencari-cari seseorang yang mau diubah, dijamah, dibangkitkan kembali dan diperbaharui. Revival has been the Lord's way to encounter and to revive what is dead. Ketika Tuhan menghembuskan nafas-Nya ke dalam tulang-tulang yang kering, dan yang telah mati, Tuhan menciptakan satu generasi yang baru yang akan melakukan hal-hal yang dahsyat dan luarbiasa. Adakah anda sudah siap untuk diperbaharui dan diubah oleh Tuhan? What say you? Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: