Friday, September 9, 2016

Revival: Movement is Not dead

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang menghidupkan kita di dalam Tuhan. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Movement is Not dead

Acts 17:28  for in Him we live and move and have our being, as also some of your own poets have said, 'For we are also His offspring. '

Kisah Para Rasul 17:28 (TB)  Sebab di dalam Dia kita hidup, kita bergerak, kita ada, seperti yang telah juga dikatakan oleh pujangga-pujanggamu: Sebab kita ini dari keturunan Allah juga.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #253. Tahukah anda bahawa pergerakan Revival yang hidup adalah apabila kita hidup di dalam Tuhan? To start a movement is very easy, but to make sure it is running and not static or dead, now that's a big deal. You can start a movement, but if that movement is not from God and  not rooted and alive in God, well then sorry to say, it will never last long.

1. Movement is Not dead
Kisah Para Rasul 17:28 (TB)  Sebab di dalam Dia kita hidup, kita bergerak, kita ada, seperti yang telah juga dikatakan oleh pujangga-pujanggamu: Sebab kita ini dari keturunan Allah juga.

☕🍞 Apakah anda hidup atau mati saat ini? Apakah anda sedang bergerak atau anda statik dan tidak bergerak? Movement is Not dead unless we are dead and not moving or spiritually paralyzed. Jika kita baca sekali lagi firman TUHAN ini, ia mengatakan bahawa "......di dalam Dia kita hidup, kita bergerak, kita ada....." Bermaksud, jika hidup anda sudah diubah, mengalami kebangkitan rohani, maka hiduplah di dalam Tuhan kerana Dialah sumber kehidupan anda dan apabila anda hidup di dalam Tuhan maka anda bergerak seturut kehendak-Nya dan melakukan rencana-Nya. Pergerakan ini tidak boleh "mati" kerana Tuhan yang menggerakkannya. Apa yang "mati" adalah diri kita. Menjadi lumpuh rohani dan mati rohani. Maka Tuhan harus menghembuskan nafas-Nya kembali ke dalam kita supaya kita menjadi hidup kembali dan mulai bergerak, bergerak melakukan panggilan Tuhan menyebarkan api Kebangkitan rohani ini kepada semua orang.

The Movement must be "alive" in you as you stay alive  in Him. Jadilah terang dan singkirkan kegelapan di mana pun anda berada. Tanpa Tuhan Yesus dalam hidup kita tidak mungkin kita dapat bergerak. Demikianlah juga untuk sesuatu pergerakan Revival berterusan harus ada campur tangan Tuhan dan bukannya bergerak dengan kekuatan diri kita sendiri. Apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: