Monday, September 19, 2016

Revival: Hope Movement

Sarapan 🍳 ☕ 🍝 🍜 🍞 🍲 🍚 🍘 🍙 🍛 🍖 🍗 🍗 🍱 🍣 🍩 🍪 🍇 🍒 🍓 🍉 🌽 pagi 🌅 ☀ 🌞 yang penuh dengan pengharapan yang tidak pudar. Ayuh kita menjamu selera bersama sajian surgawi ini.

Revival: Hope Movement

Romans 5:5  Now hope does not disappoint, because the love of God has been poured out in our hearts by the Holy Spirit who was given to us.

Roma 5:5 (TB)  Dan pengharapan tidak mengecewakan, karena kasih Allah telah dicurahkan di dalam hati kita oleh Roh Kudus yang telah dikaruniakan kepada kita.

Shalom dan salam Revival saudara dan saudari sekalian. Hari yang ke #263. Tahukah anda bahawa kita mempunyai satu sumber Pengharapan yang tak akan pernah pudar dan goyah? We have an Unshakable and immovable Hope in Christ Jesus. Jesus paid the price. Jesus brought hope for humanity. Dunia tidak dapat memberikan pengharapan kepada kita. Rakan-rakan anda tidak dapat memberikan pengharapan kepada kita. Keluarga anda tidak dapat memberikan pengharapan kepada kita. Hanya di dalam Tuhan Yesus sahaja ada pengharapan yang seutuhnya.

1. Hope Movement
Roma 15:13 (TB)  Semoga Allah, sumber pengharapan, memenuhi kamu dengan segala sukacita dan damai sejahtera dalam iman kamu, supaya oleh kekuatan Roh Kudus kamu berlimpah-limpah dalam pengharapan.

☕🍞 God is bringing the Storm of Revival in our midst. There's HOPE for this generation because God has not abandoned us and went somewhere faraway. Janji-janji-Nya adalah pengharapan kita. Firman-Nya adalah kekuatan kita yang memampukan kita untuk terus berjalan bersama Yesus. Pergerakan ini adalah supaya orang-orang yang masih dalam kegelapan ada pengharapan untuk keselamatan supaya mereka berbalik kepada TUHAN. Anda sudah ada pengharapan itu. Anda sudah mengalami kebangkitan rohani itu. Anda sudah melihat pekerjaan Tuhan yang dahsyat dan luarbiasa dalam hidup anda. Jadi sekarang adalah masanya untuk anda dan saya menuntun mereka yang lain kepada PENGHARAPAN ini supaya kasih Tuhan yang telah dicurahkan di dalam hati kita oleh Roh Kudus yang telah dikaruniakan kepada kita semua, dicurahkan juga kepada mereka agar dunia pun merasakan kasih yang kita rasakan.

There is hope for everyone. If there was hope for you, then there's hope for that brother or sister who's still in darkness. Satu lilin berkemampuan untuk menerangi satu bilik yang gelap. Anda adalah lilin itu dan apabila mereka melihat kepada Terang-Nya yang terpancar melalui anda. Terang itu juga adalah kesaksian hidup anda. Anda dapat melakukan satu perubahan dalam kehidupan seseorang hari ini. There is hope for everyone. Jadi, apakah respon anda hari ini....?

You are the revivalist...!

Tuhan Memberkati...!

In His Majestic service,

†_=ShErKaRL KuGaN=_†
TFGM's Daily Devotion
http://sherkarl.blogspot.com

** jika kamu diberkati lewat perkongsian ini, maka jadilah saluran berkat bagi mereka yang lain dengan mengongsikan berkat ini.**

No comments: